• Svensksommar83

Livmoderinflammation

Var hos gyn igår för att be dom plocka ut min hormonspiral då jag var helt säker på att det var den som får mig att må skit. Men dom kom fram till att jag förmodligen har inflammation i livmodern alt. urinvägsinfektion som jag gått med ett bra tag. Jag har mått illa och haft huvudvärk, ont i ryggen, ilningar/smärta i underlivet, ont vid samlag, luktar illa där nere, fruktansvärt trött och även feber nu sista dagarna. Dom plockade inte ur hormonspiralen, o jag var så himla trött o flummig o glömde bort att fråga, gjorde så ont av undersökningen. Tar dom inte ur den medan man har pågående inflammation eller, vet ni? Jag antar att det är spiralen som gjort att jag fått livmoderinfl. Läste att spiralen lättare för in bakterier i livmodern o så. Är gift o har inte varit med någon annan än min partner senaste 7 åren så jag har inte klamydia som man kan få det utav. Jag o maken planerar ett fjärde barn o tänkte påbörja bebisverkstaden i maj, finns det risk att man blir infertil eller har svårare att bli gravid efter en livmoderinflammation? Vet ju inte hur länge jag har gått med detta. Gjorde dessutom en koniseringen för lite över ett år sen p.g.a måttliga cellförändringar. Så vad tror ni? Kan något av detta påverka? Vill veta så mycket som möjligt

• Svar på tråden Livmoderinflammation
  • Långbenopluto

Men du fick väl behandling?

Jag fick oxå infektion i livmodern pga spiralen, men det gick över efter behandlingen.

Hur länge har du gått med dessa symptom?

Jag sökte hjälp inom några dagar så jag fick snabbt hjälp.

• Filli89

Förlåt vill Ey skrämma dig men inflammation i livmodern ska man inte gå runt med då det kan leda till infertilitet. Du behöver behandlas med antibiotika ASAP!!, sök värd på en gång.

• Svensksommar83

Jag har inte påbörjat någon antibiotika-kur ännu. Var ju som sagt hos gyn igår o dom tog klamydiatest (gör dom ALLLTID oavsett, deras rutin förmodligen), snabbsänka i fingret, g-test o nån urinsticka för odling men ändå fick jag med mig urinprovskit för att kunna ta morgonurin som jag sedan lämnade in på vårdcentralen hemma (bor 4,5 mil ifrån gynmott.) i morse. Min gynläkare skulle höra av sig här i dagarna för om odlingen visar på urinvägsinfektion så ska jag  bara ha 1 antibiotika men visar odlingen inget så är det i livmodern infl. sitter o det är det ju två olika sorters antibiotika man ska äta, så fick jag förklarat. Jag har gått med de flesta av symtomen ca. 2 månader men det har eskalerat sista månaden o det är under senaste månaden jag haft konstant illamående, huvudvärk o trötthet. Så det är ju omöjligt att veta hur länge jag haft inflammation/infektion. Även om det visar sig "bara" vara urinvägsinf. så är det ju inte bra om man gått länge, kan väl bli steril av det också, gå ner i njurar etc. Det som oroar mig nu är utöver smärtan i äggstockarna o underlivet att det strålar upp/värker i nedre delen av ryggen o under revbenen... inte som min vanliga ryggvärk då jag bär barn mkt alltså... 

• elyse

Hoppas det ordnas upp! När jag hade kombinerat urinvägsinfektion och livmoderinfektion fick jag antibiotika intravenöst.

Svar på tråden Livmoderinflammation