Söker er som skriver små brev till era planerade barn
Känns som jag är ensam om detta men redan nu när man är uppe i planerna och försöker bli med barn för första gången har jag redan nu börjat skriva små personliga brev för min och sambons framtida barn.
Finns det fler här på FL som gjort eller gör samma sak med att skriva små personliga brev när man är under planering? Ja tillomed innan man vet om man är gravid eller inte?
Jag själv vet att jag ännu ej är gravid då jag skrev brevet på min sista mensdag igår och inväntar ny fertil vecka.
För mig känns det som en personlig sak som jag vill vårt framtida barn ska få ta del av ur mina egna ord och kunna läsa och kunna följa sin "mamma" från hur dag för dag fortlöpte i väntan på allt.
Min mamma gjorde själv samma sak för oss men hon började skriva från dagen hon fick sitt positiva på testet :) och jag har nu fått läsa hennes brev och det värmde mitt hjärta så mycket med allt hon skrev från eget hjärta personligen till mig.. Det va från henne jag fick denna inspiration för mer personlig kärlek kan det inte bli.
Jag startade först igår att skriva små brev för hand med datum och klockslag som läggs i ett sånt fack i en fyll-i bok jag köpt från Bokus som heter "Mina första år"
Bl a såhär ser mitt första brev ut med censur för namn på husdjur
(Känner mig som en konstigt person haha. Men jag tycker ändå det är personligt, känslosamt och verkligen något som ska kunna tas del av i framtiden)