• Anonym (Hej)

Problem med biomamman

Bio mamman till mina 3 bonusar är hemsk. Framförallt mot barnen. Hon tjaffsar om allt. Går snart så långt så jag lämnar det här förhållandet för att bonusarna ska få så lite tjaffs i livet som möjligt.

Hon pratar skit om mig till bonusarna, får abolut inte kalla mig låtss mamma, inte direkt så det blir mitt tilltalsnamn, men hennes nya får dem kalla låtsas pappa. Människan förstår inte att jag aldrig kommer ersätta hennes roll som mamma eller ens försöka.

Barnen mår inte bra.hos henne, fått höra från barnen att en av dem.blivit inlåst i bastun för hen inte lyssnade, en av dem får höra hur mycket mamman skämms över hen och får absolut inte leka med dem tvp yngre om dem är hos någon bekant, hen ska snällt sitta vid mamman och vara oedentlig. Den äldsta får se efter syskonen hemma så mamman kan ta hand om yngsta och ta hand om hemmet. Hen är 10 år. Som absolut inte ska va förälder åt sina syskon och skälla på dem när dem gör något dem inte får.

Som julklapp ska vi resa bort, bonusarna var.inte inkluderade den här gången, (tillägger att vi själva inte betalat resan eller hade haft råd med det) då är mamman snabb att tala om för barnen att pappa skiter i dem . Skickar ofta sms om han ska göra något med dem i sommar eller skita i dem som vanligt. I somras fick dem besöka legoland. Ilket inte verkar röra henne i ryggen. Får tillägga att med 5 barn i familjen blir allt väldigt dyrt och vi kan inte hitta på hur mycket som helst och sambon har ingen betald semester under somrrna.

Vad ska jag göra?

Jag orkar snart inte med den bio mamman mer. Och tycker främst synd om bonusarna .

• Svar på tråden Problem med biomamman
  • elyse

Om ni tror att barnen far illa gör ni en orosanmälan. Om tioåringen mår dåligt - uppmuntra denne att prata med skolkurator om hemförhållandena. Kuratorn har anmälningsplikt.

Släpp all kommunikation med barnens mamma och låt pappan sköta det. Han får tydligt markera att han inte är intresserad av annat än rak kommunikation. Spara dock alla sms och liknande från henne. Din man ska aldrig svara tillbaka i liknande ton utan bara ignorera eller svara kort och sakligt.

• Anonym (Hej)

Jag har aldrig pratat med henne. Hon har inte ens hälsat på mig bara pratat om mig men inte till mig när jag hör.

Svar på tråden Problem med biomamman