• Lillaknytet2017

Kan man bli gravid igen så snabbt?

Hej,
    jag är så förvirrad, chockad och glad.

Den 14e januari fick jag ett missfall som pågick i ungefär 5 dagar. När jag slutat blöda började vi ha sex som vanligt efter det.
    Idag har jag känt mig illamående hela dagen och fick extrema cravings efter ugnspannkaka, så helt ur ingenstans tänkte jag att jag gör ett graviditetstest och GISSA VAD!? Det är klart och tydligt positivt, eller?
    för visst är inte det där något spökstreck? Efter missfallet fick jag klart och tydliga negativa graviditetstest och även Clear Blue digital sa att jag inte var gravid. 

• Svar på tråden Kan man bli gravid igen så snabbt?
  • zine

Förlora min son när jag var i vecka 30 en månad efter så blev jag gravid igen.
    Så ja det kan gå snabbt

• Lillaknytet2017
    zine skrev 2017-02-07 16:24:59 följande:

Förlora min son när jag var i vecka 30 en månad efter så blev jag gravid igen.
    Så ja det kan gå snabbt

Jag beklagar, så tråkigt att höra, men kul att det gick snabbt för dig sen igen! Hjärta
  • Lillaknytet2017
    Tofflans skrev 2017-02-07 16:04:10 följande:

Ja, det kan gå så snabbt.

Wow, häftigt att kroppen kan återställa sig så snabbt.. Gjorde ett nytt test på en sticka från testlagret. Fick superdupersvagt streck, så nu är jag nojig igen men visst borde inte det första testet varit positivt om jag inte är gravid? 
  • aerial

När jag fick missfall visade det plus i några veckor efteråt.

• narie24

Jag tänker att det är för tidigt. Det tidigaste du kunde ha haft ÄL borde vara runt 28 januari. Det är bara 1,5 vecka sedan. Fast det kan ju såklart visa pluss några dagar innan bim.

Gravtest kan visa pluss i minst 4 veckor efter missfall. Prova igen om en vecka, lycka till!

• Lillaknytet2017
    aerial skrev 2017-02-07 16:47:29 följande:

När jag fick missfall visade det plus i några veckor efteråt.

Som jag skrev så hade jag negativa test efter mitt missfall.
  • narie24
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-07 17:02:13 följande:

Som jag skrev så hade jag negativa test efter mitt missfall.

Aha men då så! Då är du ju gravid. Grattis!
  • Lillaknytet2017
    narie24 skrev 2017-02-07 16:52:35 följande:

Jag tänker att det är för tidigt. Det tidigaste du kunde ha haft ÄL borde vara runt 28 januari. Det är bara 1,5 vecka sedan. Fast det kan ju såklart visa pluss några dagar innan bim.

Gravtest kan visa pluss i minst 4 veckor efter missfall. Prova igen om en vecka, lycka till!

Talade med barnmorskan som sa att det troligtvis är en ny graviditet, men väldigt tidigt, i och med att jag hade negativa tester efter missfallet..
    Det återstår att se.... 
  • Pkb

Jag fick missfall och blödde tom 18 November. Nån dag senare gjorde jag ett test som visade negativt och även ett ultraljud som visade att allt hade kommit ut. Väldigt tidigt började jag dock att känna graviditetssymptom på nytt och gjorde ett test men det var alldeles för tidigt så det var negativt. Den 22 December tog jag ett till test som var svagt positivt, några dagar senare tog jag ytterligare ett test och detta var starkt positivt. Ultraljud bekräftade att jag var gravid igen. Där låg ett litet pyre och hjärtat slog ????

Du är säkert gravid, grattis ????

• Lillaknytet2017

Då har jag denna morgon (eller natt, kunde inte vänta) gjort ett cb digital. Förra gången efter missfallet stod det "ej gravid" och nu, gravid. Kan dessa test ljuga? Annars är jag sååå glad ????

• Lillaknytet2017
    Pkb skrev 2017-02-08 03:55:16 följande:

Jag fick missfall och blödde tom 18 November. Nån dag senare gjorde jag ett test som visade negativt och även ett ultraljud som visade att allt hade kommit ut. Väldigt tidigt började jag dock att känna graviditetssymptom på nytt och gjorde ett test men det var alldeles för tidigt så det var negativt. Den 22 December tog jag ett till test som var svagt positivt, några dagar senare tog jag ytterligare ett test och detta var starkt positivt. Ultraljud bekräftade att jag var gravid igen. Där låg ett litet pyre och hjärtat slog ????

Du är säkert gravid, grattis ????

Åh vad underbart!!! Grattis ? jag håller tummarna för mig själv
  • narie24
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-09 03:51:35 följande:

Då har jag denna morgon (eller natt, kunde inte vänta) gjort ett cb digital. Förra gången efter missfallet stod det "ej gravid" och nu, gravid. Kan dessa test ljuga? Annars är jag sååå glad ????

Grattis!!
  • Pkb
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-09 03:51:35 följande:

Nä dom ljuger inte, grattis :)
  • ohanna

Jag fick ett missfall i vecka 6, blödde i typ fyra-fem dagar och plussade sedan på nytt drygt tre veckor senare. Fick också negativt test där emellan! Så visst går det och du är ju uppenbarligen gravid igen, stort grattis! Jag är i vecka 38 nu så andra gången gick det vägen

• Villhaenliten

Någon mer här som är extremt känslosam? Fick ett + i december som tyvärr slutade i MF i början på januari, hade inga direkta symptom då förutom pyttelite öm i brösten. Men nu när jag plussade igen har jag jätteont i brösten, molvärk i magen, gråter för minsta lilla (tex om man har småtjafsat lite med sambon eller om jag kollar på en video där soldater kommer hem & överraskar sina familjer). Det känns verkligen annorlunda i hela kroppen den här gången, vad kan det bero på?

Kan tillägga att jag ytterst sällan gråter/blir ledsen annars, men det har väl med hormonerna att göra :)

Svar på tråden Kan man bli gravid igen så snabbt?