• Anonym (Mia)

Låst iPhone, kontantkort? (arg köpare)

Jag sålde en Iphone 4S som jag haft ett kontantkort i. Köparen påstår att den är låst och är totalt galen, polisanmält och allt. Sålde den var ca 500 kr, med ett dyrare fodral till. Erbjöd mig att hen skulle få skicka tillbaka den men verkar inte vilja göra det(?) I alla fall känns det ju väldigt märkligt, har jag missuppfattat något eller? Ska det inte fungera att sätta in andra kort när man haft i ett redan? Som sagt haft ett kontantkort hos 3 i flera år. Innan det betalade min mamma, då hade hon ett abonnemang på den men det var flera år sedan.

• Svar på tråden Låst iPhone, kontantkort? (arg köpare)
  • Anonym (Va)

Menar du att den är låst till 3 eller?

• Anonym (Men)

Men då är säkert telefonen låst till 3. Förstår köparen är sur om du sålt telefonen som obunden när den inte är det.

• Anonym (Mia)

Men den ska inte vara låst, ju? Jag har haft kontantkort i den i flera år.

• Anonym (Va)
    Anonym (Mia) skrev 2017-02-07 18:03:58 följande:

Men den ska inte vara låst, ju? Jag har haft kontantkort i den i flera år.

Den kan fortfarande vara låst. Är den låst till 3, så kan du ha abonnemang och kontantkort ifrån 3.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Va) skrev 2017-02-07 18:06:37 följande:
    Den kan fortfarande vara låst. Är den låst till 3, så kan du ha abonnemang och kontantkort ifrån 3.
    Men hur kan den vara det? Det står det ingenting om liksom.
  • Anonym (Men)

Hade din mamma abonnemanget hos 3 också?

• Anonym (Mia)
    Anonym (Men) skrev 2017-02-07 18:12:29 följande:

Hade din mamma abonnemanget hos 3 också?

Ja alltid haft 3, men det var väldigt väldigt länge sedan hon betalade. Så det känns ju väldigt märkligt om den är låst till det på grund av det.
  • ångerrätten

"Erbjöd mig att hen skulle få skicka tillbaka den men verkar inte vilja göra det"

Har du erbjudit ett återköp men personen inte vill låter det mysko,

Var med om nåt liknande för ett antal år sen, erbjöd också att han kunde returera den defekta varan (fast jag visste att den inte var defekt)  Men det dög inte häller så jag bad idioten att dra åt helvete då .Han grinade och grät som en liten bebis blev så ledsen och kiking och hotade men en polisanmäla men inget hände

Nu är jag lite osäker när de kommer till konsumentlagen så nån kan ju rätta mig om jag har fel.men är ganska säker på att du har uppfyllt dom skyldiheter du har när du erbjöd att ta tillbaka och ersätta varan

• Anonym (Va)
    Anonym (Mia) skrev 2017-02-07 18:14:31 följande:

Ja alltid haft 3, men det var väldigt väldigt länge sedan hon betalade. Så det känns ju väldigt märkligt om den är låst till det på grund av det.

Om du köper en telefon som är låst till 3 så är den alltid låst till 3. Du kan enbart använda kort ifrån 3 i den (abonnemang eller kontant). För att andra ska funka måste man låsa upp den Och det kostar pengar.
  • Carambolan

Har den varit låst i flera år så har låstiden gått ut. Ring tre så får du en upplåsningskod som köparen kan knappa in på telefonen.

Svar på tråden Låst iPhone, kontantkort? (arg köpare)