• Anna-K

    Avent Niplette

    Hej!

    Är gravid, och är lite bekymrad.

    Har nämligen inåtdragna bröstvårtor. Ända gången dom brukar "visa" sig är nar jag fryser.

    Hag är orolig för hur det ska bli med amningen , om det kommer att fungera..

    Har läst lite om det och hittat något som heter Avent Niplette, något som ska dra ut bröstvårtorna.

    Är det någon som testat det?

    Fungerar det? Hur länge ska man använda dom och kommer bröstvårtorna fram permanent med dem?

    Kan man använda de under tiden man är gravid?

    Tacksam för svar!:)

  • Svar på tråden Avent Niplette
  • 2Deville

    Hej
    Kan rekommendera medela contact amningsvårtskydd. Hade väldigt plana bröstvårtor med nr 1. Och det funkade att amma med dessa. Lite trixigt att få till det i början men det är en vanesak.
    Köp en sån och ha med till BB.

    Hade en barnmorska som ryckte tryckte mm på mina bröst för att få till amningen. Kändes väldigt obekvämt och inte alls trevligt. Sedan kom en jätte gullig sköterska och skickade iväg min man att köpa en sån amnings napp.
    Vipps så funkade det????

    Prata med din barnmorska om du känner dig orolig. Hon har definitivt bra råd och idéer.

    Lycka till!

  • Fia 28

    Enligt infon jag fått så ska de inte vara något problem att amma med inådragna bröstvårtpr eftersom det inte är bara själva vårtan som bebis suger på utan han drar in halva vårtgården också och pressar, inte direkt suger.

Svar på tråden Avent Niplette