• Aniiee

Söker kökslösning

Jag blir nipprig på vårt kök!!!!

Är det någon som vet ett bra ställe där man kan köpa köksbänkar? Liksom fristående? Alternativ höga, smala bord/arbetsbänkar? Köksbordet är ju helt hopplöst.....

Tack på förhand.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Söker kökslösning
  • Aniiee
    Ramborg skrev 2017-02-07 23:48:15 följande:

Vill du ha som en "köksö" eller vad menar du?

Nej, det ska stå mot en vägg. Köket är tyvärr för litet/missformat för en köksö.
  • Ramborg

Vårt kök har fyra dörrar, en skorstensstock på snedden, och ett fönster. Det var inte lätt att planera men det blev skitbra till slut. Jag la många timmar med Ikeas köksplaneringsverktyg innan jag fick till det.

Har du testat det?

42.
  • Aniiee
    Ramborg skrev 2017-02-07 23:53:47 följande:

Vårt kök har fyra dörrar, en skorstensstock på snedden, och ett fönster. Det var inte lätt att planera men det blev skitbra till slut. Jag la många timmar med Ikeas köksplaneringsverktyg innan jag fick till det.

Har du testat det?

Haha, det låter som ett jäkla knepigt kök. Vårat har som tur är bara 1 dörr och 1 stooooort fönster (tar upp närmare 2 meter på en 2,5 meters vägg.). Dock är det format ungefär som ett litet B. och är därför knepigt nog.

Jag försökte få igång ikeas planeringsprogram, men det vill sig inte. Antingen öppnar det inte alls, eller så öpnar det, men man kan inte göra något.. Jag ska testa igen, men har inte så stora förhoppningar.
  • Ramborg

Har du möjlighet så kan du ju gå till ikea och boka tid med en köksnisse. Man behöver inte nödvändigtvis köpa deras kök men det är ett bra ställe att börja.

42.
  • septemberbarn08
    Aniiee skrev 2017-02-08 00:13:34 följande:

Haha, det låter som ett jäkla knepigt kök. Vårat har som tur är bara 1 dörr och 1 stooooort fönster (tar upp närmare 2 meter på en 2,5 meters vägg.). Dock är det format ungefär som ett litet B. och är därför knepigt nog.

Jag försökte få igång ikeas planeringsprogram, men det vill sig inte. Antingen öppnar det inte alls, eller så öpnar det, men man kan inte göra något.. Jag ska testa igen, men har inte så stora förhoppningar.

Använder du vanlig webbläsare kan det vara där det krånglar. Jag fick inte heller upp planeringsverktyget men när jag gick via Chrome funkade det :) inte via mobilen dock men på datorn :)
  • Aniiee
    Ramborg skrev 2017-02-08 07:48:20 följande:

Har du möjlighet så kan du ju gå till ikea och boka tid med en köksnisse. Man behöver inte nödvändigtvis köpa deras kök men det är ett bra ställe att börja.

Det kanske får bli något sånt.
  • Aniiee
    septemberbarn08 skrev 2017-02-08 08:00:59 följande:
    Använder du vanlig webbläsare kan det vara där det krånglar. Jag fick inte heller upp planeringsverktyget men när jag gick via Chrome funkade det :) inte via mobilen dock men på datorn :)
    Använder chrome nästan jämt. IE har jag inte använt på 10 år, sämre webläsare för man leta efter.

Idag verkar det i alla fall funka.
Svar på tråden Söker kökslösning