Anonym (Undrar) skrev 2017-02-07 23:43:08 följande:
La den här i känsliga rummet då det kanske inte är "okej" att skriva såhär om sin valp! (kanske lika opopulärt som att vara trött på sin bebis?? Det är ju meningen att man ska vara en "lycklig nybliven mamma", typ!)
Men alltså ibland håller min valp på att driva mig gaaalen! Jag älskar henne jättemycket såklart, men alltså ibland håller jag på att bli toooookig.. Hon biter på allt som hon inte får, kissar inne, kräver stäändig uppmärksamhet, precis när jag plockat upp allt efter henne och skurat osv så sätter hon sig och kissar framför ögonen på mig, eller tuggar sönder mina svindyra kängor osv.
Är det normalt att känna sig helt slut pga valpen eller?
Vet du, det är faktiskt okej att känna sådär så länge du fortfarande älskar din valp och gör allt som behövs för att hon ska få så bra förutsättningar som möjligt.
Trots att man älskar de till månen och tillbaka så kan de vara skitjävlapissjobbiga när de är små.
Jag minns när vår yngsta katt var kattunge, h-e-r-r-e-g-u-u-u-u-u-d vilken pina det lilla monstret kunde vara ibland. Han älskade att använda klor och tänder när han lekte och då mer än någon annan katt jag haft.
Det här med klorna blev vi varse rätt rejält när han satte klorna i våra nedre regioner under tiden som jag red av honom. Det var blodspillan kan jag meddela och vi fick avstå sex i några dgr. Det lilla rövhuvudet hade då lyckats öppna dörren till sovrummet under tiden som vi var upptagna och jag förmodar att han tyckte det såg roligt ut med något som guppade upp och ner :D
Han var även en mästare på att välta ner saker, riva sönder toarullar, klättra i gardinerna (något han gör än idag trots ständiga tillsägelser), bryta sig in överallt och sno mat etc.