Varför svullnar min mage så jag ser höggravid ut? Nästan dagligen nu.
Min mage har börjat krångla sista månaden och har alltid haft en järnmage. Nu blir den som en uppblåst ballong. Börjar direkt under revbenen och det står ut ordentligt där och även resten av magen blir som om jag vore i 9:e månaden. Magen blir rätt hård. Trots att jag är helt avslappnad. Det smärtar oftast längst upp från början och smärtan flyttar sig neråt och när jag trycker på magen är jag konstigt öm nere i buken. Håller i sig längre och längre tycker jag. Känns som jag mer är uppblåst än normal. Blir mätt på väldigt små portioner.
Har försökt googla på vanliga magåkommor som gluten, laktos, ibs mm och tycker inte att jag känner igen nåt som direkt stämmer. Handlar mest om uppblåsthet och smärta. Normal avföring men har märkt att det kommer lite slem när jag torkar mig.
Har smärtor i buk, bäcken, rygg men sätter det i samband med de fynd som gjorts vid röntgen.
Har för ca 10 månader sen varit på gyn då jag var säker att smärtorna kom från äggstockar ellr livmoder. Hade några cystor men de skulle gå iväg av sig själva enl läkaren.
Jag har sprungit så otroligt mkt hos läkare pga smärtor i rygg, bäcken och drar mig för att söka då det känns som de nästan suckar när jag ringer :/.
Nån som har några funderingar?
Kan tillägga att jag börjat skriva upp vad jag ätit varje gång magen svullnat upp för att kanske få en bild. Är 48 år och har fortfarande regelbunden mens. Hade magen varit lika stor hela tiden hade jag definitivt trott jag var i 9:e månaden..