Anonym (Orolig) skrev 2017-02-08 20:47:10 följande:
Jag trodde inte heller det men hade regelbundna sammandragningar sen 4e veckan i förra graviditeten! Blir också fundersam över detta då det känns som jag är gravid men har gått på minipiller och slutade först för 2 veckor sedan med dom och detta började innan jag började ta minipiller (gick bara på dom 2 månader) dessa sammandragningar kom ca 1 månad innan det men sen började dom komma varje dag och flera gånger.. detta har dom gjort i 2 månader och jag var på vaginalt ultraljud i januari och gynekologen borde då ha sagt om jag bar gravid då tänker jag. Blir så förvirrad, tror absolut inte detta är en graviditet, vet inte varför men jag känner bara det liksom! Hoppas du förstod min långa förklaring hehe
Jag tänkte mer på att det blir hårt, om du kan känna det utanpå? Sedan är det säkert möjligt att känna av sammandragningar trots "liten" livmoder. Efter en graviditet vet du ju hur det känns och kanske är mer lyhörd för din kropp. Sammandragningar får man väl vid mens, orgasm också t ex så det känns inte omöjligt att det kan ske närsomhelst. Men jag tycker också att du ska fråga någon, du kanske kan ringa din gamla barnmorska och fråga om du har dennes nummer?