• Anonym (anonym)

Tror jag varit otrogen

Hej,

jag är i ett förhållande med en underbar kille. Vi har varit tillsammans i 2 månader och jag känner redan att jag älskar honom väldigt mycket. Vi brukar inte chatta med andra eftersom både vi två kan bli svartsjuka.

Men dock en dag har jag skrivit och pratat med en. Han har även flickvän och kan ibland ta lite större steg. Jag har alltid berättat det för min pojkvän fast han tror inte så mycket på det. Det blev inte så mycket mer av med just det.

Han andra vet att jag har pojkvän, har till och med berättat mycket för honom om oss.

Nu är min pojkvän arg och vägrar svara mig, vet inte vad jag ska göra. Tog kontakt med den andra och han sa att han skulle kunna prata med honom. Är det fel eller är det bra?

Är det en bra ide alltså. Har som sagt inte varit otrogen eller gjort något fel.

Men min pojkvän vill just nu inte svara eller prata. Ska jag vänta tills han lugnar sig? Är då rädd att han lämnar mig förgått. Vi had ju liksom planerat en framtid tillsammans..

• Svar på tråden Tror jag varit otrogen
  • MissNastrax

Lite tidigt att planera en framtid med någon, ni låter väldigt unga.

Min största nyfikenhet i det hela är vad får du ut av att tjata med andra snubbar även om det är harmlöst menat från din sida? Det är ju som jag förstår inte någon killpolare du direkt är tajt med IRL?

• Anonym (anonym)

Mer som en vän jag skrev med för att få hjälp.

Min kille fyller nu 18.

• Anonym (anonym)
    MissNastrax skrev 2017-02-08 20:41:52 följande:

Lite tidigt att planera en framtid med någon, ni låter väldigt unga.

Min största nyfikenhet i det hela är vad får du ut av att tjata med andra snubbar även om det är harmlöst menat från din sida? Det är ju som jag förstår inte någon killpolare du direkt är tajt med IRL?

Mer som en vän jag skrev med för att få hjälp. Annars snackar jag inte med andra

Min kille fyller nu 18.
  • Anonym (anonym)

Blev lite fel där, ursäkta.

• välj användarnamn

Du får väl chatta med vem fan du vill, det behöver ju inte vara av sexuell karaktär för det är väl lite osmakligt.

Jag förstår inte problemet.

• Anonym (anonym)
    välj användarnamn skrev 2017-02-08 21:00:24 följande:

Du får väl chatta med vem fan du vill, det behöver ju inte vara av sexuell karaktär för det är väl lite osmakligt.

Jag förstår inte problemet.

Antagligen gillar jag inte när han skriver med en av sina eftersom hon kan vara ganska "på".
  • Carambolan

Jag tycker att det låter som ganska osund svartsjuka om ni inte ens kan stå ut med att den andre chattar med vänner av motsatt kön. Men bra att det åtminstone är ömsesidigt...

• Ösdb1038

Alltså, det låter faktiskt direkt farligt att ni begränsar varandra så till den milda grad att ni inte ens kan prata med någon av det motsatta könet. Om din kille inte ens vill prata med dig när du har frågat en killkompis om nåt är detta faktiskt rätt sjukt. Det låter mer som att ni båda behöver ta tag i er svartsjuka och gå i terapi. Hur tror du det kommer bli i framtiden TS? Ska du inte få vara kompis och prata med killar när du pluggar eller jobbar? Hur många vännet kommer ni gå miste om för att ni inte kan hantera att man har en kompisrelation med någon av det motsatta könet. Ta dig en funderare på om du vill leva livet fullt ut eller vara kontrollerad och begränsad!

• MissNastrax

Okej då förstår jag, lät lite som du pratade med random killar för uppmärksamhetens skull. Du har inte vart otrogen, du måste prata med pojkar, grabbar och män i långa olika situationer i ditt liv.

Har svårt att tro att han i 18års ålder inte har en enda tjej kompis som han skriver till eller svarar ibland isåfall gör han ju samma sak.

Svar på tråden Tror jag varit otrogen