Hur reagerade omgivningen när ni skulle skiljas/separera?
Hur reagerade alla runt er när ni skulle skilja er?
Vi har levt tillsammans i över 10 år, har två barn tillsammans, äger ett hus och är gifta, var dock mindre än ett år sedan vi gifte oss.
Jag har alltid tänkt att det alltid kommer vara vi. Jag har planerat vårt bröllop i flera år, men på riktigt under ett år. Jag har bara varit i den bubblan. Nu har jag känt i flera månader att jag kanske inte är kär nå mer, har inga känslor kvar mer än vänskap och tryggheten med att det alltid varit vi, och vi har alltid haft det bra.
Till slut kunde jag inte hålla mig en gång när vi tjafsade, sa att jag bara vill leva ensam. Han blev sur och vi pratade inte mer om det. Tog mod till mig och pratade om mina känslor med en vän och efter det kändes det så himla bra! Längtan efter ett eget liv blev starkare och starkare. Till slut stötte jag bort min man mer och mer. Kom på undanflykter när han ville krama mig eller komma nära. Jag kände ett stort obehag när han ville skeda i sängen, ville bara knuffa undan honom och skrika på hjälp, väldigt obehaglig känsla!
Efter många veckor tog jag upp det här med honom. Han ville att vi skulle försöka hitta tillbaka till varandra, att mina känslor omöjligt kan försvinna på några månader. Jag gick med på det, vi skulle försöka, ville bara vara lite ensam och tänka själv. Nu två veckor senare så vill jag inte alls försöka, längtar bara mer och mer efter eget. Vill verkligen inte.
Igår berättade jag det för min mor, som gillar min man otroligt mycket. Hon förstod ingenting. Hon tycker att jag ger upp för lätt, att det är en kris, att jag måste försöka. Hon sa hur tufft jag kommer ha det ekonomiskt, hur tungt det är att vara ensam med barnen. Idag pratade vi igen och det var samma sak nu också, hon gillar det inte alls.
Jag förstår att hon är orolig och inte vill att jag ska göra något förhastat. Men jag trodde att jag skulle få mer stöd. Det var mer att hon anklagade mig, att det omöjligt går så här fort. Från att vara gifta till att vilja flytta till egen lägenhet.
Som tur är har jag tre nära vänner som stöttar mig. Som har sagt vad dom tycker men dom förstår ändå hur jag känner och dom kommer alltid finnas där för mig.
Är det så här det kommer vara? Kommer alla säga att jag är dum i huvudet och försöka övertala mig att stanna? Hur var det för er, för dig som ville lämna? Jag orkar verkligen inte. Är nog tom i huvudet och kroppen orkar inte, vill inte tänka nå mer ens.
Barnen har världens finaste pappa, så det oroar jag mig inte över.