• Thickthighs

    Kläder för kvinnor med stora lår/röv och smal midja?

    Hej.

    Jag har ett stort problem, jag har alltid haft en timglasfigur. Vilket medför stora problem när det kommer till kläder.

    Jag har groteskt stora byst (tur de är fasta iallafall), getingsmal midja men stora lår och röv.

    Kläder är oftast inga problem sålänge det är stretch. Kör storlek 36 i toppar, ibland kan det bli för kort pga bysten men köper jag större så är midjan helt galet stor. Vilket får mig att se ännu större ut...

    Jeans är omöjligt, har köpt Dr denims jeans leggings, men de spricker i skrevet efter ett tag.

    Skall vanliga jeans passa till låren, så blir de alldeles förstora i midjan. Går inte med skärp då det ser förjävligt ut.

    Mjukisbyxor, haremsbyxor, treggings, leggings, träningsleggings är typ det enda jag kan ha i byxor.

    Strumpbyxor, hittar jag inga, alla är jättestora i midjan och man måste gå och dra upp de hela tiden.

    Klänningar går jag gärna i, men helst inte till vardags, om det inte är något speciellt eller det är sommar. Ganska kallt. Omöjligt på vintern då det inte fungerar med strumpbyxor, stay ups blir för kallt. Kan inte ha leggings till kjol eller klänning, ser alldeles för "WT" ut.

    Har ni några som helst tips på byxor för oss kvinnor med former? Känner någon igen sig?

    Säg inte "träna", för jag har 20-21 i BMI, och går jag ned i vikt så är det midjan och magen som blir smalare. Fast jag knappt har fett där.

  • Svar på tråden Kläder för kvinnor med stora lår/röv och smal midja?
  • vikkey

    Vero Modas Flex-it jeans? Typ lika stretchiga som DrDenim men håller fasen dså mkt bättre!

  • Anx123456

    Ginas jeans är skitbra! molly heter dem som är högmidjade, skiiittbra, har också stora lår/rumpa och liten midja och dem passar perfa, och så kostar dem liksom 300 spänn

  • Aniiee

    Jag har ett bra tps till alla med samma kroppstyp.

    Stavas S K Ä R P. Bästa sättet att få kläder som passar och markera midjan. 


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • midnattljus

    Bik bok flex jeans! Du kan tacka mig sedan ;) förstår ditt problem då jag ge exakt samma. Deras jeans är som dr denim men går inte sönder lätt. Har haft mina i över ett år utan problem nu! Är stretch så de sitter super fint runt magen med :)

Svar på tråden Kläder för kvinnor med stora lår/röv och smal midja?