Kan jag få loss min tjänstepension från Söderberg och Partner trots att jobbet krånglar?
Jag läste denna
http://www.expressen.se/dinapengar/pension/de-lever-liv-i-lyx--pa-dina-pensionspengar/
och blir rejält irriterad. Jag har vanliga pensionspengarna i sjunde AP-fonden MEN min tjänstepension är låst hos SPP via Söderberg och Partner. Jag har på allvar försökt få loss dom pengarna för att flytta dom till Avanza men det var ju helt omöjligt. Så jag har alltså en bunt överbetalda puckon på Söderberg och Partner som låtsas ge råd (fast jag kan spå i min egen kaffesump minst lika bra) som jag är låst hos förutsatt att jag inte byter jobb.
Finns det nån upplyst människa som vet hur jag kan få denna galenskap att upphöra? Jag pratade med vår mindre smarta HR-människa som på riktigt sa "Det kan ju gå dåligt för pengarna om man får välja helt fritt". Och när jag då kontrade med att det kunde precis lika illa efter Söderberg och Partners rekommendationer så fick jag inget svar alls. Borde jag inte ha laglig rätt att flytta mina egna pengar?