• misstagmedmening

en fråga om kött

kanske ligger den fel i forumet men jag hittade denna i farten. 

jag undrar en sak om köttfärs som kanske någon kan svara på. vi äter fläskfärs och jag har inte ätit kött i många år innan. men sista åren har jag. men sista tiden ibland (75% kanske ) har den vid stekning luktat så äckligt ! den luktar inget liksom när man tar upp den, å arbetar med den kanske gör köttbullar mm men så fort den steks stinker den. jag tycker det luktar så förfärligt. vad kan detta bero på ? 

min man säger han tycker inte det luktar mer konsti

• Svar på tråden en fråga om kött
  • Aniiee

Det luktar fläskkött, precis som andra saker som hettas upp luktar det de sakerna är. Du tycker det luktar illa, din man tycker inte det. Jag tycker det luktar rätt gott. Å andra sidan kanskee du tycker att broccolu luktar gott, men det tycker INTE jag. 

Det bara är så. Vi tycker olika ssaker luktar olika gott/äckligt.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee

Ursäkta att jag skriver åt helsike, har svårt att se vad jag skriver igeom feberdimmorna....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • misstagmedmening

tack alla. läste det var en normal sak. att kvinnor kan dofta detta lättare än män.. men fy för vad det stinker.. men jaja. kanske luktar bland eller nötfärs mindre då.. 

• Lena

Det doftar mindre av just den doften ju mindre fett från gris det är i. Mager fläskfärs doftar även det mindre

Svar på tråden en fråga om kött