• Anonym (Pollen jävla helvete.Mamma till grabb 08)

Mamma till grabb.Min son får pollen problem redan i feb.Sen fortsätter det fram till slutet på sep.

Min son har sen han föddes haft mycket problem med astma.De har tärt på både honom och mig.Han är allergisk mot all pollen.De brukar börja redan nu i feb.Då Hassel redan börjat komma.:(Han blir svag och trött.Han har astma spray och ett piller han får varje morgon.Men det blir inte bra.Pratat med hans läkare som alltid bara hänvisar till Astma medicin.Men något mer måste väl gå att göra.Han får ingen ork.Det är ingen liten allergi jag skriver om.Utan blir kraftigt.Tufft för honom.Ge mig gärna tips.Ni föräldrar som har barn med samma problematik kring astma och pollen.

• Svar på tråden Mamma till grabb.Min son får pollen problem redan i feb.Sen fortsätter det fram till slutet på sep.
  • Anonym (Wildrat)

Det kan ev mildras om han slutar äta gluten. Inte så lätt kanske med skola och så men det är nåt att testa. Eller autoimmun kost dvs kost som inte belastar immunsystemet. Googla AIP (auto immune protocol) för mer info.

• Anonym (---)

Det måste vara för att han är grabb. Tjejer är inte lika känsliga.

• Stårschan

Om problemen är så stora att hans hälsa blir väldigt lidande och medicin inte hjälper kanske ni borde överväga att flytta långt norrut där pollensäsongen är kortare. Eller åtminstone så långt norrut att ni flyttar ifrån hasselns utbredningsområde.

• MrsMia

Förstår att det måste vara väldigt jobbigt för er familj, att se hur tufft han har det. Vi har en liknande situation med pollenallergi hos barnen och överväger immunisering med vaccinationsprogram som pågår i flera år. Dock tar det lång tid att få gå till en allergiläkare, men i ert fall verkar det vara värt det.

• Anonym (Fia)

er me din son då jag vet vilket helvete det är. Alla verkar längta till våren, och själv känner man för att slå dom på käften.
    För att överhuvudtaget överleva våren har jag börjat med sprutor, kanske vore något för din son? Man tar ett antal och sedan har man skydd. jag tar framförallt mot björkpollen.

• Anonym (Pollen jävla helvete.Mamma till grabb 08)

Har ringt min sons allergi och astma läkare.Måste prata om sprutor.För han tappar all ork och blir svag.Kroppen hinner inte återhämta sig.Sen kommer nästa pollen.

• Anonym (Quersetin)

Att börja med MSM skulle jag gjort (googla men det är toppen för bla astma och ska tas med c-vitamin).

Att öka på c-vitamin intaget är toppen och gärna ge quersetin. Själv blev jag av med svårt pollen allergi när jag började med vitaminer och mineraler.

Att ge nässelpulver redan från vintern hjälper många.

Sen är det viktigt att äta eko för att inte belasta kroppen . Gärna sluta med mjölk och vete (just vete är så kemiskt framställt så många reagerar på det även om det inte syns på tester).

Gå gärna till en kinesiolog för att få reda på var obalansen ligger.

• Anonym (asd)

Vet en som blev av med sin pollenallergi när han började med svavel 

• FrökenCarlsson

Min bonusson går nåt vaccinationsprogram (förmodligen liknade det nån annan ovanför skrev) där han äter tabletter - en/dag året om i typ flera år.
    Redan första året så märkte vi en markant förändring!

• Anonym (Quersetin)
    Anonym (asd) skrev 2017-02-10 22:13:37 följande:

Vet en som blev av med sin pollenallergi när han började med svavel 

Precis! Samma som jag skrev om MSM är svavel.
  • Anonym (Quersetin)
    FrökenCarlsson skrev 2017-02-10 22:15:54 följande:

Min bonusson går nåt vaccinationsprogram (förmodligen liknade det nån annan ovanför skrev) där han äter tabletter - en/dag året om i typ flera år.

Redan första året så märkte vi en markant förändring!

Varför inte ta reda på orsaken tex intolerans el obalans.... vaccin har många ämnen i sig som stör kroppen och är gifter. Googla innehållet... allergin finns ju där av en orsak. Det gäller att stärka kroppen.
  • Aniiee

Tyvärr är det väl så det är. Om inte immunisering funkar (ta upp det med läkarna) så är det lida man får göra. Jag har gjort det i 32 år nu och lär få göra det i 32 år till.

Allas diverse råd om diverse kvacksalverier ger jag inga ören för, så vida de inte kommer med vidhängda, peer-reviewade, vetenskapliga papper.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (---)
    Anonym (Quersetin) skrev 2017-02-12 21:48:04 följande:
    Varför inte ta reda på orsaken tex intolerans el obalans.... vaccin har många ämnen i sig som stör kroppen och är gifter. Googla innehållet... allergin finns ju där av en orsak. Det gäller att stärka kroppen.
    Vaccin är precis som andra läkemedel kontrollerade av Läkemedelsverket och dess kollegor runt om i världen. Tillverkningar tider är kontrollerade och man vet att det som står i innehållsförteckningen är exakt vad som finns i produkten, varken mer eller mindre.

För hälsokost finns inte den kontrollen. Även ett större företag kan skita i att göra rent produktionsutrustningen mellan olika produkter och de kan skita i att kontrollera sina utrustningar och produkter (tex efter mögel, andra sporer, rester från förra produkten, osv)

Personligen skulle jag aldrig ge mina barn hälsokost eftersom de kan få i sig precis vad som helst!
  • MrsMia
    Anonym (Quersetin) skrev 2017-02-12 21:48:04 följande:

Misstänker att du även är emot bruket av anti-depressiv medicin och liknande, där kroppen har en obalans som behöver justeras med läkemedel?

Jag säger inte att naturläkemedel är av ondo, MEN jag tycker inte att man bara kan förkasta kliniska studier och den goda effekten för hela samhället vid fungerande vaccinationsprogram. Tro mig, de som genomgår ett långvarigt osmidigt immuniseringsprogram har nog redan testat en hel del alternativa vägar men gett upp.
Svar på tråden Mamma till grabb.Min son får pollen problem redan i feb.Sen fortsätter det fram till slutet på sep.