• Leonetty

Min systers ex

Hej!

Jag är en tjej på 19 år.

Jag har en stora syster som är 23 år.

För drygt en månad sedan så gjorde min syster och hennes ex slut. Så nu har syster min flyttat hem. (Jag bor också hemma) Syrran är skit ledsen för det för det har varit tillsamans sen det var 17 år men hennes ex sa att han var förälskad i någon annan.

Det var då det började.

Vi säger att hennes ex kallas för S

Jag har ju han på messinger och i söndags kväll så skrev han till mig och konversationen löd så här:

S: hur mår syrran?

Jag: hon är ledsen för att ni gjorde slut men hon mår lite bättre nu.

S: synd att hon är ledsen. Vad tänker du om att vi gjorde slut.

Jag: jag tyckte det var synd för ni passa bra ihop men är de vad du vill så ska du ju göra det.

S: jag menar vad du vill göra nu när vi gjort slut?

Jag: vad menar du nu? Vill göra?

S: jag menar du är singel...

Jag: Ja och...

S: och jag undrar om du kan komma hem till mig och knulla?

Jag: Skojar du nu eller?

S: Nej, jag menar allvar. Vi behöver inte knulla om du inte vill. Vi kan se en film och äta popcorn.

Jag: Nej. Det vill jag inte!

S: Varför då?

Jag: är du trög eller. Klart som fan jag inte gör

S: bry dig inte om din syster det är vi två nu.

Jag: vadå "vi två" Det har aldrig varit vi två!

S: om inte du vill bli tillsamans med mig då kan jag berätta vad som helst för din syster. Jävla knullapa.

Då blockerade jag honom. Jag ville inte berätta för min syter att han hade känslor för mig för jag ville inte göra henne ledsen.

Så jag lät det vara tills i tisdags:

Då min syster stampa in på mitt rum. Arg, sur och irriterad.

Jag frågade henne vad som hänt?

Då hon sa: JAG FATTAR INTE HUR DU KUNDE. DU SKA FÖRESTÄLLA DIG SOM MIN SYSTER OCH DU GÖR SÅ HÄR MOT MIG. DU TRODDE ATT S INTE SKULLE BERÄTTA ATT NI HAFT SEX. DIN ÄCKLIGA JÄVEL!

Jag försökte förklara sanningen för henne men hon vägrar lyssna. Hon avbryter mig och säger att vi aldrig mer ska ha någon kontakt.

Jag har under veckan pratat med henne lungt och sansat men så fort jag öppnar munnen så skriker hon åt mig.

Jag har försökt prata med mamma och pappa också men dom är lika gärntvättade. Det tror på min syster.

De ända som litar på mig är mina två kompisar. Dom stöttar mig. Men vad ska dom göra åt problemet.

Jag och min syster har inte pratat sen i tisdags.

Vad ska jag göra. Det är ju meningslöst att säga något till henne om hon inte lyssnar. När hon blockerar mig på alla sociala medier.

Jag har försökt att skriva små lappar som jag klistrar fast på bordet där sanningen står men hon vägrar inse sanningen. Hon vägrar tro på min story.

Vad ska jag göra?

Jag vill inte att detta ska fortsätta

• Svar på tråden Min systers ex
  • Aniiee

Skicka henne konversationen du och killen hade på messenger. Time stamps och allt.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Griseknoen35

Printa ut konversationen på papper och tejpa upp på toadörren, spisen, bordet, hennes rum, tvn osv. Hon måste ju tillslut ge sig och läsa. Usch för att ha en syster som tror mer på ett ex än sin syster. Hoppas hon ändrar sig snart, det är nog inte bara vad hon just nu tror utan hon tar nog samtidigt ut känslorna på dig för att ha blivit dumpad. Hon mår inte bra. Försök sätt upp konversationen så hon kan läsa den och ge henne utrymme efter och låt henne komma till dig.

• EmmsanBliss

Har din syster insett att hennes ex ljög?
    Om nej så tycker jag att din syster får skylla sig själv lite hon som kommer ångra sig i slutändan, när hon inser att hon trodde mer på sitt ex än digSkäms

Svar på tråden Min systers ex