• KARIN33

Vatten i kroppen EFTER förlossningen

Under min graviditet hade jag inget eller väldigt lite vatten i kroppen. Nu efter förlossningen är benen som stockar och fötterna svullna så att det stramar när jag böjer tårna. Hade aldrig hört talas om detta. Frågade BM som sa att det var vanligt och att det kunde ta upp till 2 månader innan det försvann. Tycker att jag är tjockare nu än när jag var höggravid, känns ju inte allt för roligt. Är det ngn annan som råkat ut för detta eller vet varför det blir så här?

• Svar på tråden Vatten i kroppen EFTER förlossningen
  • jojjo113

Under amning samlar kroppen ofta på sig extra vatten också, så det är säkert därför du fått det nu..

• LJF

Efter min första förlossning fick jag också en massa vatten framför allt i fötterna. Hade inte haft några problem med det före förlossningen. Hade inte heller hört talas om det tidigare.

• KARIN33

LJF: Hur lång tid tog det innan det släppte för dig? Idag är mina fötter mindre svullna, så det verkar som det går lite upp och ner?

• Bastians mamma

Jätte vanligt problem och helt normalt!
    Innom en vecka eller 2 ska du se att det vänder och blir bättre. För mig tog det ca 14 dagar innan det blev bra .Drick mycket vatten och ha benen i högläge så ofta du kan!

• Lottietott

Efter min tredje graviditet rann vattnet ner i fötterna. Det var obehagligt och fötterna liksom svettades ut det.
    Tog nog en vecka eller två innan man var som vanligt igen.

Denna sista gången var det inte lika illa...hm..konstigt. Jag födde i oktober båda gångerna, så det var ingen skillnad på årstiden.

Förra gången trodde jag det var åldern men dennagången var jag ju fyra år äldre .

• KARIN33

Äntligen har det släppt!
    Tog bara några dagar så hade vattnet försvunnit ur kroppen. Va lite obehagligt att plötsligt svullna upp så där efter graviditeten.

• Sandris82

SÅ blev jag med en dag efter förlossninge. Mina anklar, fötter och hanleder svullnade något enormt! Men efter kanske 3 dagar så var allt borta igen...

• Happy baby

Det var likadant för mig. Blev chockad eftersom ingen sagt till mig att vattnet kunde komma efter att barnet var fött. Mina ben blev som stockar redan på BB och de sa åt mig att ta på stödstrumpor, men jag hade ju inga eftersom jag inte behövt det under grav. Första 1 1/2 mån efter förlossningen svettades jag som en gris på nätterna! Fick byta nattlinne o lakan flera ggr per natt. Det var såååå jobbigt! Som att vara sjuk i influensan varenda natt!!!

• KARIN33

Jag har också svettats en massa på nätterna! Det var ju skönt att höra att det fanns fler. Som om man inte kände sig ofräsch ändå. Bröstmjölk överallt, avslag så man måste ha stora bindor på sig, trött o svullen under ögonen och inga kläder som passar när man ska gå utanför dörren. Men vad gör väl det när man har världens goaste unge : - )

• Happy baby

KARIN33: Jag har hört att det är för att man får en dipp i östrogenet på natten som man svettas så mycket. Samma som man kan få under klimakteriet. Så nu vet man vad man har att vänta när man kommer dit!

• KARIN33

Underbart!
    Till ngt helt annat. Hur länge kan man räkna med att blöda efter förlossningen? Hur länge blödde ni?

• Happy baby

Minns inte riktigtmen det var inte särskilt länge. Typ 4 veckor.

Svar på tråden Vatten i kroppen EFTER förlossningen