druvan52 skrev 2017-02-13 13:31:36 följande:
Tack för era svar. Så himla svårt. Har provkört lite vagnar men såklart bara i butik. Har en skog nära oss med löpspår som jag vill gå i ofta, om man bara tänker på skogspromenader kan ni tipsa om någon då? Kommer nog åka t-bana max en gång per vecka så det känns mindre viktigt.
Jag skulle tipsa om att ni särskilt tittar på sittdelen och dess strolek. Bebisen är ju i liggdelen bara de första 6 mån (ibland kortare tid), medan sittdelen används längre än så. Och eftersom ni är långa blir ert barn troligtvis också långt. Har ni en sittdel där barnet får plats länge så får ju vagnen också en längre levnadstid. Tex så tyckte jag att sittdelen på vår Brio Smile blev för liten när mitt barn hade strl 92 i kläder (min var då 20 mån), då började huvudet ta i suffletten, men det fanns visserligen gott om plats för benen hela tiden. Syrrans Buffalo tycktes räcka längre (våra barn är nästan lika gamla, och hennes son längre än min dotter).
Innan vi köpte vagn läste jag mycket på dessa två bloggar om barnvagnar:
ombarnvagnar.com/
www.barnvagnsblogg.com/
Och särskilt detta inlägg om barnvagn och långa föräldrar kan ju vara något för er också, dock skriven för ett par år sedan:
www.barnvagnsblogg.com/barnvagnar-langa-foraldrar/
Jag tycker båda bloggarna har väldigt bra och proffsig info om olika barnvagnar. Kanske kan du få tips därifrån?
Ett annat tips är att du går på din skogsväg och spanar på de föräldrar som kör barnvagn där, vilka har de och vilka ser ut att åka bra och vilka ser stötiga ut. Kanske kan du t.o.m fråga någon av dem som kör en vagn du är intresserad av om de är nöjda med den? :)