HATAR MIN SYSTER
Jag är 16 år och min syster är 18. Hon är ett Helvete att leva med och behöver hjälp nu för hon misshandlar mig psykiskt. Alla syskon har har syskonbråk och det vet jag men det här är en helt annan nivå, och skillnaderna är att det inte är jag som vråkar med enbe utan bara hon som skriker och misshandlar mig mentalt eller vad det heter. Alltså inte fysiskt. Plus det kan inte vara syskonbråk eftersom hon gör samma sak med våra föräldrar. Hon har många vänner och är verkligen skitrolig när hon är på bra humör. Och det är även det som är problemet. För hon kan attackera mig med massa taskiga ord och skrika på mig men sen helt plötsligt blir hon "normal" igen och då förlåter jag henne på en gång. Jag brukar fly hemifrån när min syster börjar bli för läskig, hon har väldigt mycket typ humörsvängningar och aggritionsproblem och bryr sig inte ett skir om hur andra mår.
Här är ett vardagligt scenario, dehär hände häromdan:
Hon frågade om jag ville följa med på ett event och jag sa kanske. Sen nåra timmar innan sa jag att jag kanske hinner det så vi bestämde en buss vi skulle ta. Från ingenstans börjar hon klaga på att jag sminkar mig och hon börjar kalla mig massa taskiga saker. Då blir jag arg o säger att jag inte tänker följa med om hon inte slutar säga sånt till mig och då säger hon okej o hår iväg. Och SEn dess har hon i en vecka så fort hon ser mig i huset sagt håll käften eller jävla idiot när jag inte ens sagt nåt eller gjort nåt. Idag stog hon utanför mitt rum o slog på min dörr o skrek på mig för okänd anledning. Gråter väldigt ofta och är ledsen för det här o de är även jobbigt för våra föräldrar som hon ungefär behandlar likadant. Det är omöjligt att prata med henne för då svarar hon inte och bryr dig inte ett skit, förstår inte hur hon tänker hon fattar aldrig när hon får över gränsen samt behandlar mig som nån slags sova som hon inte har nån respekt för, mina föräldrar likaså. Jävligt bortskämd är hon också o behöver aldrig göra ett skit. Kommer nog va mycket stavfel för årkar ej kolla igenom men ni fattar nog.