Hur har ni blivit dumpade?
Hejsan!
Har ni någonsin dumpat någon och hur gjorde ni det? / bearbetade separationen?
Samt hur har ni blivit dumpade och vad sade partnern till er?
Berätta! hur bearbetade ni ALLT!?
Hejsan!
Har ni någonsin dumpat någon och hur gjorde ni det? / bearbetade separationen?
Samt hur har ni blivit dumpade och vad sade partnern till er?
Berätta! hur bearbetade ni ALLT!?
Jag blev dumpad för 1 månad sen. Vi hade varit tillsammans i 1år innan han bestämde sig för att lämna mig. Han sa oftast att han inte visste varför han kände som att han gjorde, och att han behövde tid för sig själv. Jag började må riktigt dåligt och har varit nedstämd sen dess. Trodde att han skulle vara människan jag skulle gifta mig med, skaffa barn med osv. Jag har bland annat stöd av mina vänner, min familj och även av exets mamma, men det känns tyvärr inte som att det räcker. Ska besöka psykolog om några veckor.
Nu tar jag bara upp alla dumpningar där det tagit slut på riktigt, inte alla tusentals tillfälliga dumpningar då man blivit ihop igen efter ett bråk.
1. Ringde mig och skällde ut mig för att jag inte kommit och vinkat av honom vid tåget sju på morgonen, som jag inte hade en aning om att han ville, och säger att det ska vara slut..
2. Kommer hem och säger att han varit med en annan..
3. Kommer hem och säger att han varit med en annan..
4. Ringer mig på natten och säger att han träffat min bror ute och att han var ute med en tjej och inte en jobbarpolare som han sagt..
5. Precis när vi gått och lagt oss säger han att han inte älskar mig längre, klär på sig och drar hemifrån..
6. Kontrollerar min hemtelefon och får för sig att jag har något ihop med personen vars dotter ringt fel. Säger att han visste att jag var otrogen och drar..
7. Drar iväg och kommer inte hem efter jobbet..
8. Säger att vi skiter i det här efter ett bråk samtidigt som han smsar med en annan tjej..
Nu tar jag bara upp alla dumpningar där det tagit slut på riktigt, inte alla tusentals tillfälliga dumpningar då man blivit ihop igen efter ett bråk.
1. Ringde mig och skällde ut mig för att jag inte kommit och vinkat av honom vid tåget sju på morgonen, som jag inte hade en aning om att han ville, och säger att det ska vara slut..
2. Kommer hem och säger att han varit med en annan..
3. Kommer hem och säger att han varit med en annan..
4. Ringer mig på natten och säger att han träffat min bror ute och att han var ute med en tjej och inte en jobbarpolare som han sagt..
5. Precis när vi gått och lagt oss säger han att han inte älskar mig längre, klär på sig och drar hemifrån..
6. Kontrollerar min hemtelefon och får för sig att jag har något ihop med personen vars dotter ringt fel. Säger att han visste att jag var otrogen och drar..
7. Drar iväg och kommer inte hem efter jobbet..
8. Säger att vi skiter i det här efter ett bråk samtidigt som han smsar med en annan tjej..
Har själv aldrig blivit dumpad men när jag var yngre dumpade jag alltid killar på taskiga sätt. Usch borde verkligen inte ha varit i förhållanden på den tiden... har bett alla om ursäkt nu som vuxen dock och de flesta har sagt att det hjälpt dem jättemycket att bearbeta det
Jag har blivit dumpad 3 gånger.
1: Dumpad på sms. Där stod "Jag älskar inte dig längre" sen hördes vi inte av mer
2: Han var tvingade mig att bara vara med honom. Jag fick inte vara med mina vänner för då var jag otrogen. Om jag var med tjejkompisar så var jag lesbisk. Sen dumpade han mig och flyttade till Holland
3: Han var en psykopat. Tänker inte förklara allt men en incident var att han raka av halva mitt hår när jag sov och den andra var att han prata jävla massa skit om mig. Sen så hade vi ett storbråk då var det slut. m.m
Ett ex dumpade jag efter mycket tankar kring vad jag ville och då jag insåg att han och jag inte hade någon framtid. Gick hem till honom och pratade med honom, sa som det var och såg i hans blick när hans hjärta krossades vilket var väldigt jobbigt. Tog ett tag men vi har lite kontakt då och då och vi har båda nya partners som är helt rätt för oss båda.
Jag blev dumpade av ett annat ex, fick ett sms där han skrev att han trots allt inte var redo för ett förhållande, efter att vi setts i 7 månader och jag sov där natten innan. Sedan en vecka efter fick jag ett sms till där han skrev att han träffat en tjej som han nu var tillsammans med. De hade träffats 3 månader tidigare och tjejen hade 2 månader innan ändrat sin status på Facebook till i ett förhållande. Så jävla förbannad var jag, bad honom dra åt helvete och har inte hörts på 2 år.
1 förhållandet: Jag fick ett brev där han ville göra slut. Vi hade väl träffats 4-5 gånger och sedan inte träffats på kanske 7-10 dagar så jag var inte så intresserad jag heller.
2 förhållandet: På milleniumnatten sa han:
"Du, jag pallar inte längre!"
"Vad är det du inte pallar?"
"Oss!"
Detta efter att jag några dagar tidigare frågat om han fortfarande var kär i mig, vilket han sa sig vara. Detta efter 5,5 år ihop. Saken var den att jag nu i efterhand har förstått att han då hade träffat den tjej som han senare skulle komma att gifta sig med. Dock så började de inte att dejta förrän runt 9 månader efter att vi separerade, så all heder åt honom. Att jag vet när de började dejta var att han ringde mig precis innan deras första dejt då han ville berätta det för mig. Och då satt jag och var på väg till min pojkvän som jag vid det laget hade haft i tre månader och som jag dessutom numera är gift med :F
I ett fb meddelande. Efter 8 år och första barnet på väg. Jag var hemma hos mina föräldrar under semestern och fick meddelandet att han ångrat sig och jag var inte välkommen hem.
Blev så jäkla förbannad så det behövdes ingen bearbetning.
Blev dumpad av min stora kärlek förra året. Först två dagars tystnad, sedan ett sms på kvällen där det stod att om hon dumpade mig skulle jag ta tillbaka henne annars blev hon arg, morgonen efter ett telefonsamtal där jag fick höra att hon inte var kär i mig, ville att jag skulle dö osv osv och blev såklart dumpad. Två timmar senare ett sms att hon ville ha tillbaka mig.
Svarade ett kort nej och fick tillbaka att jag borde veta att hon inte har någon empati pga sin asperger och att jag skulle ta tillbaka henne. Var såhär några ggr tidigare och jag tog tillbaka henne men den gången höll jag fast vid mitt beslut. Jag älskar henne fortfarande men lärt mig att jag aldrig mer kommer att dejta någon med asperger. Jag förstår inte idag hur jag orkade leva så i flera år. Praktiskt förhållande utan känslor rekommenderar jag bara till väldigt starka personer.