• Gracebeata

Kollega som förmodligen flörtar

Hej,

Vet att många av er kommer tycka att min fråga ligger på fjortisnivå men jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet på området och behöver råd. På grund av kulturella skäl har jag tvingats till att leva ett mycket skyddat och begränsat liv. Sedan ca tre år tillbaka lever jag självständigt och bestämmer själv över mitt liv. Jag är i 30 års åldern och har inte mycket erfarenhet vad det gäller sex och samlevnad eller rättare sagt jag har ingen erfarenhet.

Länge har jag inte haft lust till att träffa någon heller. Behövt tid för att bearbeta mina trauman och upplevelser och också hitta mig själv. Lusten har varit så låg att jag ibland tom oroat mig för om jag blivit asexuell eller för "skadad" för att kunna eller vilja leva tillsammans med en kille.

På mitt jobb har jag sedan några månader tillbaka haft ögonen på en kille. Inte så att jag spanat in honom eller flörtat utan bara tyckt att han är speciell men utan att känna något inombords.

Ända sedan jag började jobba på avdelningen har jag flera gånger kommit på honom med att titta på mig och sedan när jag lyfter upp ansiktet, snabbt titta bort. Detta har hänt flera gånger. Vi en gemensam fika med hans team kom han direkt fram till mig och höll sig endast till mig och vi fick en bra kontakt och talade länge och höll ögonkontakt längre än vad som är vanligt kollegor emellan. På lunchen har han börjat sätta sig bredvid mig eller åtminstone nära mig. Jag har märkt att han blir lite blyg när han ser mig men samtidigt lyser hans ansikte upp och han blir glad. Jag har börjat tala mer med honom och under denna vecka började jag känna något för första gången. Jag kände pirr i magen och en lycka inombords jag inte känt på länge. Sexlusten kom också smygande. Jag tror nog jag helt enkelt blivit kär i killen.

Problemet är att jag efter en liten research på nätet fick fram hans adress och då såg att han bodde tillsammans med en annan tjej. Jag gick in på deras Fb-sidor och såg att de likat varandras bilder men inte skrivit något om att de skulle vara ett par eller skrivit hjärtan och gulliga meddelanden till varandra som många par brukar göra.

Efter denna upptäckt blev jag faktist ledsen och besviken och osäker. Hur ska jag förhålla mig till killen? Jag tycker inte det är värdigt vare sig gentemot mig själv eller hans eventuella flickvän att flörta med killen men samtidigt är det så många andra känslor och tankar som kommer upp i mitt huvuds och jag kommer på mig själv med att dagdrömma om honom. Varför beter sig killen som han gör samtidigt som han har en sambo? Fattar han inte hur elakt det är? Skulle ni vilja hjälpa mig och ge mig råd för hur jag ska hantera denna situation och alla tankar? ?

• Svar på tråden Kollega som förmodligen flörtar
  • MrFlex

Beter sig som han gör? Elakt?
    Det du beskriver behöver inte vara något annat än normalt socialt umgänge. Han kanske enbart är intresserad av dig som vän?

• Gracebeata

Kanske var ordet elakt fel eller bara uttryck för mina känslor och inte situationen i sig. Vet inte, känner mig så förvirrad. Så som han beter sig känns det inte som bara vänskap samtidigt vet jag att jag inte har så mycket erfarenhet och att människor kan vara olika och uttrycka sig och vara vänskapliga på olika sätt. Kanske är det jag som tolkar honom som kanske intresserad pga mina egna känslor? Ingen aning.

• Gracebeata

Att jag kommit på honom med att titta på mig flera gånger och snabbt vända bort blicken när jag fått syn på honom , är inte det lite konstigt?

• MrFlex

Han är troligtvis attraherad och intresserad av dig. Titta får man göra, även när man är i ett förhållande. Det behöver inte betyda så mycket.

• Gracebeata

Så jag gör inget fel om jag tittar tillbaka och visar att jag också är attraherad?

• Anonym (Kille)
    Gracebeata skrev 2017-02-11 22:03:57 följande:

Så jag gör inget fel om jag tittar tillbaka och visar att jag också är attraherad?

Ta reda på om han är upptagen eller ej. Att han likat nån bild säger vl inte så mycket? Bor de ihop som ett par, eller bor de på samma adress (typ grannar, uthyrt rum eller liknande).

Rent generellt så är det ju inte så snyggt att flörta med en kille som du vet är upptagen.
  • Bibbidi

Om du vet hans adress så borde det gå att se vilka andra som bor i det huset, då kan du titta ifall du ser hennes namn där. Eller om ni pratar någon gång kan du försöka fråga lite oskyldigt vad han gjorde i helgen och se om han kanske nämner någon sambo då...

• Gracebeata

Bådas namn står på adressen och lägenheten. Jag ska försöka vara mig själv och prata som vanligt med honom och försöka få fram information om han har flickvän genom vanliga frågor som hittade du på något kul i helgen!! Har han tjej så flörtar jag inte med honom.

Svar på tråden Kollega som förmodligen flörtar