• Äldre 11 Feb 18:53
    13447 visningar
    48 svar
    48
    13447

    Att vara lärare är tufft.

    Hej!

    Innan jag börjar denna tråd så vill jag säga att där kan förekomma en del stav fel för texten är lång.

    Jag är en svenskalärare för årkurs 7-9

    En dag när jag skulle ha 7:de klassare så var där 2 tjejer som var väldigt stökiga. Det satt och gapa och skrek och höll på med mobilen och strunta i uppgifterna som jag gav dom. Det hade en attityd mot varandra och mot mig.

    Dom andra eleverna blev störda såklart och man märkte att en del tyckte det var jobbigt.

    Jag blev så förbannad för jag brukar säga till snällt tre gånger att sluta innan jag blir hysterisk.

    Då slog jag näven i bordet och slet ifrån dom telefonerna för det vägrade att lämna in dom.

    Jag tog dom båda i vars en arm och slängde ut dom från klassrummet.

    Jag skällde ut dom. Jag struntade i om där var andra som hörde.

    Jag skrek av följande:

    "Nu får det fan ta mig var nock. Jag har bett er att lägga av gång på gång och ni slutar ALDRIG. Ni kan INTE komma 10 minuter sent och låtas som ni äger hela rummet.

    Ni gör mig förbannad och ni förstör för era klasskompisar. Nu går ni in igen och gör er uppgift och sköter er. Annars ringer jag era föräldrar är det förstått."

    Det blev sura men det "verkade" lyssna på mig så vi gick in i klassrummet igen. Och vad händer? Jo 10 minuter senare så fortsätter det och prata.

    Det började med att det småviskade och sen skrattade det högt och vi var tillbaka på ruta ett igen. Det gapa och skrek. Slängde läxorna på golvet och var otrevliga och det är absolut INTE okej i mitt klassrum.

    Jag har regler och följer man inte dom så blir jag ilsken. Jag brukar aldrig bli så ilsken som jag blev på dessa två odrägliga ungarna.

    Då var droppen nådd. Jag bad det att gå ut och det behövde inte komma tillbaka.

    Då det blev skitsura och sa:

    "Det är ju du som inte hjälper oss med uppgifterna som vi inte förstår"