• Anonym (Ts)

Kladdar bajs

Vår dotter 2,5 år gammal har börjat att ha som rutin att bajsa efter att vi sagt godnatt och sedan dra av sig blöjan och kladda ner hela sitt rum med bajs. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har gått in till henne och sett henne med händerna fulla med bajs och diverse möbler nerkladdade (täckta med) bajs.

Jag förstår inte vad hon håller på med och är så vansinnigt trött på att behöva sanera henne och hennes rum var och varannan kväll? Någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Kladdar bajs
  • Anonym (Tips)

Dra tejp runt blöjan/midjan så den inte går att öppna/ta av och så på med en helpyjamas bakochfram så hon inte kan ta av den.

• Alvina

Om du vet att hon varje kväll bajsar så får du väl låta henne göra det i pottan. Eller låter du henne ha en nedbajsad blöja på sig hela natten? Ha som rutin att varje kväll sätta henne på pottan, så slipper ni nerkladdade möbler.

• Anonym (Ts)
    Alvina skrev 2017-02-11 22:46:01 följande:

Om du vet att hon varje kväll bajsar så får du väl låta henne göra det i pottan. Eller låter du henne ha en nedbajsad blöja på sig hela natten? Ha som rutin att varje kväll sätta henne på pottan, så slipper ni nerkladdade möbler.

Hade det varit så lätt. Hon vill inte göra på pottan. Nej, aldrig att jag skulle låta henne ligga med bajs i blöjan.
  • HippHipp
    Anonym (Tips) skrev 2017-02-11 21:44:26 följande:

Dra tejp runt blöjan/midjan så den inte går att öppna/ta av och så på med en helpyjamas bakochfram så hon inte kan ta av den.

Precis. Bra råd; borde funka.
  • Queennr1

Sätt på henne en hel pyjamas fast bakifrån med knäppningen bak.

Förövrigt undrar jag varför ni lämnar henne ensamma därinne när ni vet att hon gör detta. Låter som betydligt mindre besvär att sitta med henne tills hon somnat än att sanera skit var och varannan dag.

Svar på tråden Kladdar bajs