• Sjuksköterska93

Clearblue ägglossningstest

Hej!

Jag och min man har försökt cirka 5 månader att bli gravida.

Idag tog jag ett ägglossningstest av märket CB och fick en fast glad gubbe = Max fertilitet. Vi myste på direkt! Detta är cykeldag 19 då jag har en menscykel mellan 28-30 dagar.

Är det fler som har använt sig av CB äl test med positiva upplevelser?

Hoppas på plus! :)

• Svar på tråden Clearblue ägglossningstest
  • ritualz

Hej! Vi har precis börjat med att försöka. Köpte för första gången Clearblue ägglossningstest för några dagar sedan och fick glad gubbe igår! Superglad! Hoppas också på plus!

• Sjuksköterska93
    ritualz skrev 2017-02-12 17:31:59 följande:

Hej! Vi har precis börjat med att försöka. Köpte för första gången Clearblue ägglossningstest för några dagar sedan och fick glad gubbe igår! Superglad! Hoppas också på plus!

När har du BIM? Glad
    Enligt instruktionerna på CB äg test ska man inte testa mer i denna cykel? Nästa test blir förhoppningsvist ett gravtest! Plus
  • jennie08

Jepp, köpte cb med dubbel hormonindikation. Till slut så fick jag en fast gubbe :)

• FrökenMp

Jag använde mig av CB digitalt och fick fast gubbe två dagar i rad. Vi hade sex en gång på andra dagen och det räckte för idag går jag in i vecka 21. Lycka till:D

• ritualz
    Sjuksköterska93 skrev 2017-02-13 08:59:49 följande:

När har du BIM?

Enligt instruktionerna på CB äg test ska man inte testa mer i denna cykel? Nästa test blir förhoppningsvist ett gravtest!

26-28e feb

Nej, det gjorde jag inte heller. Väntan nu till BIM är hemsk! Tålamodet är ju sisodär, haha ????
  • ritualz
    FrökenMp skrev 2017-02-13 09:17:24 följande:

Jag använde mig av CB digitalt och fick fast gubbe två dagar i rad. Vi hade sex en gång på andra dagen och det räckte för idag går jag in i vecka 21. Lycka till:D

Men åh vad roligt! Grattis!
  • Sjuksköterska93
    FrökenMp skrev 2017-02-13 09:17:24 följande:

Wow! Grattis!!! Hoppas på samma tur :D
  • Sjuksköterska93
    ritualz skrev 2017-02-13 09:36:07 följande:

26-28e feb

Nej, det gjorde jag inte heller. Väntan nu till BIM är hemsk! Tålamodet är ju sisodär, haha ????

Bim för mig är 24-25 feb. Tålamodet är inte det bästa här heller! Hahaha
  • ritualz
    Sjuksköterska93 skrev 2017-02-13 10:03:41 följande:

Bim för mig är 24-25 feb. Tålamodet är inte det bästa här heller! Hahaha

Man blir lite väl tokig när man är så barnsugen! Jag sitter och googlar på allt som finns och går runt och kollar på bebiskläder när jag egentligen ska kolla på kläder till mig själv! Haha åååh
  • Milou3

Hade sex på kvällen efter att glad gubbe visade sig, sen två dagar efter. Plussade 14 dagar efter glada gubben visade sig och vet att någon av de dagarna blev det befruktat. Tidigt mf dock men äl-testet gav resultat iaf. Om än kortvarigt :/

• Bella 89

Har använt mig att CB ägglossningtest fast fertilitetsmonitor då. Har tidigare haft extremt svårt att bli gravida, nu har vi lyckats 2 gånger på raken tack vare CB. De är väldigt pålitliga och exakta.

• Sjuksköterska93
    Milou3 skrev 2017-02-14 13:11:08 följande:

Hade sex på kvällen efter att glad gubbe visade sig, sen två dagar efter. Plussade 14 dagar efter glada gubben visade sig och vet att någon av de dagarna blev det befruktat. Tidigt mf dock men äl-testet gav resultat iaf. Om än kortvarigt :/

Usch ja, jag beklagar :( men fungerade CB en gång borde det fungera igen
  • Sjuksköterska93
    Bella 89 skrev 2017-02-14 13:17:41 följande:

Har använt mig att CB ägglossningtest fast fertilitetsmonitor då. Har tidigare haft extremt svårt att bli gravida, nu har vi lyckats 2 gånger på raken tack vare CB. De är väldigt pålitliga och exakta.

Grattis till lyckan! Hoppas samma blir för mig :)
  • FrökenMp
    ritualz skrev 2017-02-13 09:40:30 följande:

Men åh vad roligt! Grattis!

Sjuksköterska93 skrev 2017-02-13 10:02:25 följande:

Wow! Grattis!!! Hoppas på samma tur :D

Tack snälla! :D ligger här nu och känner på mysiga sparkar. Hoppas verkligen ni får känna samma lycka inom en snar framtid!
Svar på tråden Clearblue ägglossningstest