• Mammamia77

    Hur snabbt märker man resultat på mjölkfri kost?

    Sonen har varit utan mjölk li 9 dgr och märker ingen skillnad på hud/mage/ sömn. Hur snabbt kan man se resultat?

  • Svar på tråden Hur snabbt märker man resultat på mjölkfri kost?
  • cameleon

    Det undrar jag också. Min dotter har börjat med Althéra, ätit det i 11 dagar nu, bajsar bättre nu men ändå för sällan.. Det är det enda problem hon haft, har inte märkt av något annat.


  • legomum

    Mina småkillar bytte från den man köper i affären till pepticate (mpfri) och det gick på ett dygn tills det märktes skillnad.
    Magen började skötas och de hade inte ont längre. Sov (i några veckor efter födseln sov de inte alls bara skrek).

  • hellan52

    Har lidit av diare i flera år, slutade med mjölk och andra mejeriprodukter .
    Jag drack väldigt mycket mjölk.Jag blev bra med en gång.
    Trodde inte att det skulle gå så fort. Nu har det gått 3veckor.Jag mår jättebra.
    Det är fantastiskt.
    Jag älskar mjölk så jag får kämpa

  • halfbaked

    Min dotter fick mjölkallergi fastställt genom pricktest för ett par v sedan. Hon hade eksem och fick utslag av mjölkgröt. Sömnen hennes är vidrig och hon har så myror i benen - fortfarande, trots att hon varit mjölkfri sedan början av februari... Så ja... Funderar på om det rör sig om fler allergier... Mycket av eksemen försvann efter 1-2veckor men är en del kvar.

Svar på tråden Hur snabbt märker man resultat på mjölkfri kost?