• Akua

    Någon som har "Heroma" när ni lägger schema på jobbet? Behöver lite hjälp!

    Hejsan

    Vi lägger önskeschema på mitt jobb och vi gör detta i Heroma.
    Jag är dock väldigt dålig på heroma...

    Vet någon vad "planeringssaldo" betyder??
    Jag har drygt 4timmar där, men förstår inte vad innebär!!

    Hoppas någon vet!

  • Svar på tråden Någon som har "Heroma" när ni lägger schema på jobbet? Behöver lite hjälp!
  • Skalmans

    Hej!

    Det låter som

    Planeringssaldo är dom timmarna som fattas och måste läggas in i planeringen på schemat och det är dom 4 timmarna som inte har lagts in.

    Det är vad jag tror.

  • Akua
    Skalmans skrev 2017-02-13 00:47:33 följande:

    Hej!

    Det låter som

    Planeringssaldo är dom timmarna som fattas och måste läggas in i planeringen på schemat och det är dom 4 timmarna som inte har lagts in.

    Det är vad jag tror.


    Hej och tack för din idé. Men nej, det är inte det. De timmar som jag ännu inte lagt in heter "underplanerat".
  • Famous

    Vi lägger inte in schema själva i heroma (kämpar för att fatta Time Care just nu) men använder oss av heroma för övrigt. Jag tror planeringssaldot handlar om att du ligger 4 tim + just nu. Sånt som hela tiden förändrar sig beroende på årsarbetstiden. Man ska väl ligga inom typ - 20 till +40. Går du in och jobbar xtra fylls timmarna på.

    Så uppfattar jag det iaf :)

    Lycka till med ditt schema. Kan nog va lite klurigt om alla får önska tänker jag. Vi som jobbar natt( tre st) ska försöka samsas om vårt nya önskeschema över en fika imorgon :)

Svar på tråden Någon som har "Heroma" när ni lägger schema på jobbet? Behöver lite hjälp!