• Anonym (Aj)

Laktosintolerant - med bara gaser?

Vet att min mage ogillar mjölk så dricker inte det. Hårdost och yoghurt funkar. Grädde funkar i mindre mängder.

Idag blev det tårtbit vid lunch med grädde, och middagen bestod av grädde i maten.

Nu vaknade jag med extremt bubblig mage, var på toa och det kommer mängder med gaser. Världens magknip, det bubblar extremt emellanåt.

Kan man ha laktosintolerans och reagera med bara gaser? Google säger gaser OCH diarré.

• Svar på tråden Laktosintolerant - med bara gaser?
  • Anonym (Japp)

Japp, behöver inte bli lös i magen, ont och gaser kan vara resultatet av laktos.

Min mamma är laktosintolerant och hon kan inte dricka mjölk, men mindre mängder grädde går bra att ha i maten och värst av allt är skummjölkspulver, det fungerar inte alls.

• Anonym (Aj)

Kanske är det jag har då.

• Anonym (Aj)

Sprungit på toa hela natten med otroliga gaser bara som kommit ut. Har inte sovit nå alls för magen bubblat massa. Nu på morgonen blev den lugnare men var på toa och nu är jag dålig. Först kom det normalavföring men sedan bara en stor komocka som flöt.

Låter detta som laktosintolerans?

Åt en tårtbit med ganska mycket grädde på kl 12:00

Sedan gräddig korv stroganoff kl 16:00

Magen börja bubbla 22:00

Kl 6:15 kass i magen

• Anonym (Aj)

Efter toabesöket med bajs, är det åter massa gaser som kommer ut.

• Carambolan

Låter absolut som laktosintolerans, eller möjligen början till magsjuka.

• Anonym (Aj)
    Carambolan skrev 2017-02-13 08:03:22 följande:

Låter absolut som laktosintolerans, eller möjligen början till magsjuka.

Var på toa en gång 6:15 och sedan inget mer än. Kommer lite gaser bara efter tömningen. Om det är en magsjuka på g, borde det inte varit mer redan?
  • Anonym (Aj)

Tempen är 37,5 mot normala 36,4

• sextiotalist
    Anonym (Aj) skrev 2017-02-13 08:30:03 följande:

Tempen är 37,5 mot normala 36,4

Stanna hemma, ifall att, det var så för mig förra veckan, så jag var hemma 1,5 dagar (gick från jobbet). Inte hög feber, men förhöjt, urkass i magen.
  • Anonym (Aj)
    sextiotalist skrev 2017-02-13 08:32:29 följande:

Stanna hemma, ifall att, det var så för mig förra veckan, så jag var hemma 1,5 dagar (gick från jobbet). Inte hög feber, men förhöjt, urkass i magen.

Är hemma, vill inte smitta andra.

Fick du springa på toa hela tiden?

Tycker det är skumt att jag var iväg en gång 6:15 och sedan inget mer. Än. Men har ont i magen och den bubblar. Men att den gör ont efter alla dessa gaser som kommit ut är inte så konstigt.
  • sextiotalist
    Anonym (Aj) skrev 2017-02-13 08:52:21 följande:
    Är hemma, vill inte smitta andra.

Fick du springa på toa hela tiden?

Tycker det är skumt att jag var iväg en gång 6:15 och sedan inget mer. Än. Men har ont i magen och den bubblar. Men att den gör ont efter alla dessa gaser som kommit ut är inte så konstigt.
    Ja, det var därför jag gick hem, fjärde gången inom 1,5 timmar, då gav jag upp
  • Anonym (Aj)
    sextiotalist skrev 2017-02-13 08:54:36 följande:

Ja, det var därför jag gick hem, fjärde gången inom 1,5 timmar, då gav jag upp

Det är det som känns så skumt för mig. En gång på toa bara för tre timmar sedan. Åt frukost utan problem.
  • Anonym (Aj)

Går det nå skum magsjuka tro?

Svar på tråden Laktosintolerant - med bara gaser?