• Äldre 13 Feb 11:14
    2840 visningar
    5 svar
    5
    2840

    ultraljud bebis väldigt långt ner v35+1 kan bebis komma tidigare?

    Hej
    Jag undrar om det är någon som haft en bebis vars huvud legat väldigt långt ner tidigt? Och när ni i så fall fött.

    Förra veckan låg inte bebis långt ner för mig men med huvud ner.
    Men idag gjordes både utvändigt och invändigt ultraljud. Och läkaren konstaterade att bebis ligger väldigt långt ner. Dock är inte livmodertappen påverkad ännu.

    Har haft mycket sammandragningar, värk i rygg mage och ljumskar de sista 3dagarna/nätterna.
    (Inte haft så mycket sammandragningar tidigare under denna graviditeten)
    Kan kanske bero på att bebis sjunkit ner?!

    Andra barnet för mig och första föddes i v41+5, var fixerad v34 men låg ej jätte långt ner tidigt.

    Någon som varit med om liknande och när har ni fött i så fall?

  • Svar på tråden ultraljud bebis väldigt långt ner v35+1 kan bebis komma tidigare?
  • Äldre 13 Feb 22:29
    #1

    Behöver inte betyda någonting. Fjärde barnet låg fixerad från v 32 och låg extremt lågt ner. Kom 21 dagar efter bf. Så 11 veckor fixerad lågt ner

  • Äldre 14 Feb 13:45
    #2

    Min låg långt ner runt v.35 och fixerad i v.37 men inget än....

  • Äldre 14 Feb 15:38
    #3
    micjos skrev 2017-02-14 13:45:47 följande:

    Min låg långt ner runt v.35 och fixerad i v.37 men inget än....


    Så segt att vänta! Hoppas bebis kommer för dig snart.

    Själv har jag fått en rejäl blödning och blivit inlagd. Så vi får se vart det tar vägen.
  • Äldre 14 Feb 15:41
    #4
    UnderbaraLillaÄlskadeJag skrev 2017-02-13 22:29:01 följande:

    Behöver inte betyda någonting. Fjärde barnet låg fixerad från v 32 och låg extremt lågt ner. Kom 21 dagar efter bf. Så 11 veckor fixerad lågt ner


    Förstår att det inte behöver betyda så mycket egentligen. Lite nyfiken på hur det varit för er andra i samma sits så tack för ditt svar????

    Själv har jag fått en kraftig blödning så blivit inlagd. Har ett enormt tryck neråt så vi får se vart det bär vägen.
  • Äldre 14 Feb 15:47
    #5

    Vår förra grabb låg fixerad v32. ( är gravid igen men inte lika långt gången)
    Bm och läker trodde att han skulle komma tidigt men göddes i v 40. Hade sd från v 14 och lände länge att han verkligen låg mellan benen :) haha
    Förlossningen tog också jättelång tid så i vårt fall spelade det ingen roll.

Svar på tråden ultraljud bebis väldigt långt ner v35+1 kan bebis komma tidigare?