• Anonym (tryggavillviva)

    Behöver verkligen hjälp med en tråkig fråga som HEMFÖRSÄKRING..

    Vet Absolut inte vilken jag ska välja eller vart jag ska börja, vet inte ens om jag redan har en?! Men det kan jag ju inte ha. Om inte kommunal har en som ingår, men den kan väl inte va så bra.. nåväl.

    Ska flytta snart och vi Ska ha en najs hemförsäkring, enkel och "billig". Behöver dock verkligen tips och råd då jag är helt vilsen i den världen.
    Det är väldigt förvirrande plus tidskrävande, jag är helt säker på att jag här kommer bli säkrare på vad vi ska välja om jag får lite tips och råd.

    Vi är medelålders, en mami och en papi med en 20 månaders dotter. Vi vill bli gravida igen. Jag pluggar just nu men kommer börja jobba till hösten, han jobbar. 

    Tack för hjälpen de som pallar.

  • Svar på tråden Behöver verkligen hjälp med en tråkig fråga som HEMFÖRSÄKRING..
  • Carambolan

    Vilken boendeform flyttar ni till? Har ni "extrasaker" som ni behöver försäkra? (Typ fritidshus, båt, antik frimärkssamling etc). Reser ni mycket, långt och länge?

  • Anonym (tryggavillviva)
    Carambolan skrev 2017-02-13 12:26:51 följande:

    Vilken boendeform flyttar ni till? Har ni "extrasaker" som ni behöver försäkra? (Typ fritidshus, båt, antik frimärkssamling etc). Reser ni mycket, långt och länge?


    Hej=) 
    Nej, inga båtar och frimärken än så länge hehe... nä men något kan ju tillkomma men det blir inte så snart. Förutom bilen, den kommer nog kosta än del och den tänker vi nog skaffa detta åtet.
    Resor en två om året, längden kan nog gå upp mot månaden så ja.. och långt bort så att det inte går snabbt och enkelt att komma hem.

    En fyra, hyresrätt i ett 6 våningshus. 
  • Anonym (läs)

    Jag tycker ni båda skall lägga 15 minuter av era liv och surfa in på några försäkringsbolag och läsa på lite om hemförsäkring först.
    Är det bara billigast som gäller så finns det prisjämförelser på nätet. Bara att googla.