Anonym (sarah) skrev 2017-02-13 12:53:32 följande:
Jag känner lite samma för min sambo, just nu iaf. 2 småbarn, hus, varit tillsammans i 7 år. Men plötsligt har jag tappat all lust till honom. På hela helgen har jag inte tagit i honom om eller känt att en puss spelar nån egentlig roll.
Jag ser tre möjliga saker som kan orsaka detta känslobortfall från min sida. Hormoner (men det vete fan). Totalt avsaknad av romantik, bekräftelse och uppskattning i förhållandet. Att min sambo struntar i hur han ser ut för mig och suckar ner sig totalt hemma. Långt oklippt, okammat hår som hänger ner som stripor, solkiga mjukisbyxor och luvtröja.
Ev är det en kombo av allt detta. Hur attraherad blir man då?
Ts, hur brukade ni ha det med t.ex samliv, egentid och barnfri tidag tillsammans förrut?
Låter precis som mig.. jag har ingen lust alls till honom, vill inte kyssas eller vara nära helst..
Det jag inte blir klok på är att min sambo är jättefin och uppskattar mig verkligen.. men det har varit väldigt mycket "vardag" i vårat förhållande... men så är det väl för alla med småbarn ?:/
När man vill kyssas är det som att det tar stopp och det känns jättekonstigt och jag vill inte... vi har ändå haft en bra sexliv och inga längre uppehåll ... men kännt mer och mer att jag inte alls blir attraherad.
Vi har inte haft mycket egentid alls faktiskt ...
När jag träffade den här andra killen va det som en blixt slog ner i mig av känslor.. attraktion .. Och därför känns det nu som det svalnat ännu mer för min sambo... plus att jag sårat honom sjukt mycket så jag förstår inte hur man skulle kunna rädda det här :/