• malinhmalinh

symtom efter 1 vecka?

Hej!

Som rubriken lyder, jag har aningar att jag är gravid. Har redan efter 1 vecka efter då jag tror jag blev befruktad fått graviditetsymtom. 

- Illamående mest efm, varit tvungen att springa till toan för att spy, men de kommer inget
    - Ont i äggstockar och mellan äggstockarna 
    - Molvärk 
    - Ont i ryggen

Glömde ta mitt minipiller på Torsdagen, på Fredagen kom det en ljusrosa flytning och vad jag läst på nätet skulle det kunna vara ägglossningen som startade eftersom jag glömde mitt piller.

En vecka efter den möjliga befruktningen fick jag en rosa/brun flytning. Idag är det 15-17 dagar sen jag tror jag blev befruktad, har tagit flera graviditetstester men de visar NEGATIVT. Är det för tidigt att ta test? Låter det som jag är gravid?

Tack på förhand!

• Svar på tråden symtom efter 1 vecka?
  • malinhmalinh

Är rädd att jag kanske är skengravid isf.. Att det är huvudet som spelar mig ett spratt. 
    Vill väldigt gärna ha barn, men det är inget som jag och pojkvännen planerat på några år framåt. 

• Bella 89

Just att behöva springa till toan för att man tror man måste spy låter ju som mer än bara skengravid. Sen kanske det är något annat med, går mycket virus och sånt nu men det vill man såklart inte ha. Har du testat med morgonurin? Och ett bra test som typ clearblue snarare än nått skräp som mna måste skela för att tolka?

Tidiga symtom är med detta sagt inte omöjligt, men alla gånger jag faktiskt varit gravid och inte bara skengravid har jag sagt att om detta är neg får jag besöka läkaren för då är jag allvarligt sjuk, så har det kännts.

Önskar dig i vilket fall som lycka till, speciellt om det är en önskad liten kabrat.

• malinhmalinh

Tack för svar!

Jag har testat morgonurinen, gjorde det i morses- men det var ett billigt test så kanske ska satsa på ett dyrare som du säger. Går runt och är konstant illamående, det sitter liksom långt upp i halsen om du förstår mig. 

Var gravid för 2,5 år sen, men eftersom jag precis hade börjat universitet beslutade jag å pojkvännen att göra abort. Men såhär illamående minns jag inte att jag var, då var jag bara det på morgongen... 

• EpicNurse

Tror inte att du är gravid.

Det tar nästan alltid minst 10-14 dagar innan man får ägglossning efter man ätit mini- eller p-piller. Äggblåsorna är ju inte redo att släppa ett ägg dagen efter man missat en tablett utan måste mogna i nån vecka först innan man får ägglossning. Låtsasmens som man har när man äter p-piller kan man få ganska direkt efter man slutat men riktigt mens, en som föregås av en ägglossning, kommer oftast tidigast 3-4 v efter att man slutat.

Skulle snarare gissa på att anledningen till att du mår som du gör är att du vill och hoppas och letar massa symtom. Ont lågt i magen har man ofta av olika anledningar och illamående i dessa tider är inget ovanligt. Låter som att du är skengravid

• Milou3
    EpicNurse skrev 2017-02-13 23:19:07 följande:

Tror inte att du är gravid.

Det tar nästan alltid minst 10-14 dagar innan man får ägglossning efter man ätit mini- eller p-piller. Äggblåsorna är ju inte redo att släppa ett ägg dagen efter man missat en tablett utan måste mogna i nån vecka först innan man får ägglossning. Låtsasmens som man har när man äter p-piller kan man få ganska direkt efter man slutat men riktigt mens, en som föregås av en ägglossning, kommer oftast tidigast 3-4 v efter att man slutat.

Skulle snarare gissa på att anledningen till att du mår som du gör är att du vill och hoppas och letar massa symtom. Ont lågt i magen har man ofta av olika anledningar och illamående i dessa tider är inget ovanligt. Låter som att du är skengravid

Jag har blivit gravid 2 gånger under tiden jag åt minipiller!
  • EpicNurse
    Milou3 skrev 2017-02-15 09:57:58 följande:

Jag har blivit gravid 2 gånger under tiden jag åt minipiller!

Ja det är ju dessvärre ganska vanligt. Men tror ändå inte att ts är gravid. Kanske om ett par veckor om hon fortsatte ha samlag dessa veckorna som gått trots att hon hade otillräckligt skydd iom missad tablett.. För ägglossningen sker som sagt inte direkt utan efter nån vecka.
Svar på tråden symtom efter 1 vecka?