Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Fundersam)

Bekräftelse snapchat

Har funderat på detta med bekräftelse.

Får man inte bekräftelse så söker man sig ofta till det, i flesta fall pågrund av låg självkänsla.

I början av vårt förhållande sökte min kille sig till andra tjejer för bekräftelse, aldrig fysiskt men jag tog det lika hårt ändå. Kunde vara helt oskyldiga sms till lite mindre oskyldiga bilder på snapchat.

Han kunde be en tjej skicka bilder på dig (avklädda) för att han kände sig mer bekräftad då hon ville visa något så privat för honom. Samma som att en tjej ville skriva med honom så kände han att denna tjejen ville skicka bilder. Hon fick aldrig något tillbaka.

Han kunde skriva saker som skulle få henne att vilja skicka sådana bilder men menar att inget var sexuellt menat bara bilder som stilla hans bekräftelse, han mådde lite bättre i sig själv. Han påstar att han inte tänkte på att han var otrogen , han glömde t o m radera konversationen.

Efter jag sett det så håller han med mig helt klart att det var själviskt och fel, otrohet.

Jag har alltid trott att man får bekräftelse genom att folk berömmer en, säger snälla saker om en eller tycker man är fin osv..

tänker killar och tjejer olika kring detta? Får man bekräftelse på olika sätt?

Han påstår att det var mer att någon ville prata med honom eller skicka bilder och liknande med honom, han behövde inte bekräftelse på sitt eget utseende. Bara mer på att någon visade intresse antar jag. Är detta vanligt ?

Eller ljuger han bara? Blir alla killar kåta på nakna tjejer snapchat eller kan man faktiskt bara titta sen gå vidare utan någon sexuell tanke ?

• Svar på tråden Bekräftelse snapchat
  • Anonym (Jaaa)

Boys will be boys, känns det som iaf.

Min pojkvän var likadan. Vet inte hur många bollar han hade i luften i början av vårat förhållande.

Har kommit på honom flera gånger.

Har läxat upp honom efter det.

Men det har ändå upprepat sig några gånger efter det. Och det har varit just snapchat och sms.

Han vet om att han är snygg och han gillar att få höra det också. Han flörtar ofta öppet också med tex servitriser butiksbiträden osv. O dom flörtar tillbaka. Men när jag frågar ut honom om det får jag bara till svar att nee jag flörtar inte medvetet.

Jag vet inte vad man ska säga eller göra för att få dom att förstå hur en själv känner då.

Låta dom smaka av sin egen medicin kanske.

• Anonym (Fundersam)

Ja kanske är det så.. bör man ta åt sig när dem söker bekräftelse?

Min kille verkar ha slutat med det i samma stund som jag kom på det. Kanske slutar dem när man börjar känna sig trygg i förhållandet.

Fundera mest över hur han fick bekräftelse genom att få bilder och inte genom att skicka.. han säger att han inte behövde bekräftelse på sitt utseende.

Tar du åt dig? Blir du ledsen när han fortsätter, har du isf visat han det?

• Anonym (+)

nej det är din kille som är lite "sned" i sitt sätt att tänka. Kanske har med (o)mognad att göra också. Jag skulle verkligen aldrig ha accepterat att en partner bad andra tjejer om bilder (jösses, bad han verkligen om det?) 

i så fall skulle han väl ha bett dig om att skicka lite härliga bilder, om ha ville ha bekräftelse från någon som verkligen brydde sig om honom

jag hade dumpat honom om han inte slutade med detta

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (+) skrev 2017-02-14 14:10:19 följande:

nej det är din kille som är lite "sned" i sitt sätt att tänka. Kanske har med (o)mognad att göra också. Jag skulle verkligen aldrig ha accepterat att en partner bad andra tjejer om bilder (jösses, bad han verkligen om det?) 

i så fall skulle han väl ha bett dig om att skicka lite härliga bilder, om ha ville ha bekräftelse från någon som verkligen brydde sig om honom

jag hade dumpat honom om han inte slutade med detta

Ja precis han bad om den rätt ut (för tydligen hade hon skickat sådant till honom innan så han visste hon var ok med det).. jag var absolut inte ok med det men gav han dock en andra chans. Har inte hänt igen efter det och skulle det hända hade jag lämnat direkt.

Han ville ha min uppmärksamhet hela tiden (jag var utomlands när det hände) sökte bekräftelse från mig med. Han krävde för mycket av mig trots han visste jag var på semester med dåligt internet.. vilket gjorde han nojig antar jag.

Tror dock han blivit säkrare i sig själv efter händelsen (då vi pratat väldigt mycket) plus att han blev tryggare ju längre vi var tillsammans
Svar på tråden Bekräftelse snapchat