• 1q2w3eLL

Hur undvika att få tvillingar i the sims 2?

Hej!

Nu är jag säkert extremt omodern som väljer att fortsätta spela the sims 2 efter alla nya som kommit sedan dess. Men jag gillar bara inte 3:an och 4:an.

Har samtliga expansionspaket och prylpaket för det första, och kan alla koder och vet väl det mesta angående the sims 2 vid det här laget. Dock lyckas jag alldeles för ofta få tvillingar, UTAN ATT JAG VILL DET! Någon som vet något tips att UNDVIKA tvillingar? Tycker mig ha testat fan i mig allt.

Nedan kommer en lista över tips när man önskar få dubbletter (och undviker för egen del såklart samtliga alternativ):

* ät cheescake under graviditeten

* ät ofta, oavsett maträtt. Dock räknas mellanmål inte in här, det kan din gravida sim äta när som utan påverkan.

* förbereder du mat och av någon anledning blir avbruten och fortsätter strax därpå blir det tvillingar, även djur som tigger mat när du äter, om du ger dem mat och fortsätter äta strax därpå blir det också dubbletter. Kruxet här är att vid all typ av tät upprepning (ex påbörja matlagning och sen fortsätta efter avbrott räknas det som täta måltider och blir därför två barn.

* Är din sim tjock verkar risken/chansen att få tvillingar öka, men inget jag garanterar

* för lång tid utan mat genererar också tvillingar. Tex om din gravida sim jobbar ofta och mest äter på jobbet och sällan hemma.

Dock osäker på antal timmar som måste gå för att räknas som tillräckligt tätt för att garantera tvillingar, men max tre. Väntar för egen del mellan fem och nio timmar mellan måltiderna för att vara på den säkra sidan.

Nåväl, där var lite tips från mig som förhoppningsvis kan hjälpa någon i motsatt situation som mig att FÅ tvillingar i the sims 2. Vet att det finns dem som fortfarande spelar tvåan, ni är inte ensamma!

Hoppas det finns någon därute som vet något garanterat sätt att UNDVIKA tvillingar! Får det ca var 6:e graviditet och är urless på det.

• Svar på tråden Hur undvika att få tvillingar i the sims 2?
  • Bella 89

Spara innan födsel, blir det tvillingar avslutar du utan att spara och försöker igen där du slutade. Brukade funka när jag ville ha antingen pojke eller flicka. Saknar sims!

Svar på tråden Hur undvika att få tvillingar i the sims 2?