Tacos-vilka grönsaker?
Hej! Ibland brukar vi ha tacos hemma, vi har gurka, isbergssallad och tomat som grönsaker. Barnen som är 3 och 5 år äter inte grönsakerna. Vilka grönsaker äter era barn i tacosara?
Hej! Ibland brukar vi ha tacos hemma, vi har gurka, isbergssallad och tomat som grönsaker. Barnen som är 3 och 5 år äter inte grönsakerna. Vilka grönsaker äter era barn i tacosara?
Majs, paprika, och sen har vi lök - men det äter inte barnen
Min 5-åring äter majs
Nu är mina barn äldre (5 och 7) och äter de flesta grönsaker i tacos. Men majs och ananas är extra uppskattat. Även gurka.
Majs, tomat, gurka, sallad, paprika, lök, avokado, champinjoner.
Beror på vilka barn som är hemma! :)
Min bror brukade äta rivna morötter, vilket kanske inte är det vanligaste men han tyckte det var gott
Avokado i tärningar är ett annat förslag
Burkmajs går alltid hem här. Sen brukar vi göra små figurer av gurkan.
Rödlök. Avacadosallad eller guacamole. Tomater gurka. Majs. Paprika
Majs, paprika, ananas, röd lök, avocado, tomater - det är vad 8-åringen gärna äter i sin taco
Paprika, avocado, majs (som dock inte är någon grönsak), champinjoner.
Vi kör på gurka, tomat, champinjoner, majs, ananas, lök, ost samt sås. Barnen äter det de känner för. 6-åringen äter utan köttfärs, 3-åringen blandar. Jag tror till och med de färska champinjonerna slinker ner som de annars ratar i allt annat.
Om de inte äter grönsakerna vad äter de då? Tacos är ju 75% grönsaker.
Jag varierar lite, men vanligast är majs, svamp, banan, tomat, paprika och lök. Ibland har jag oliver, sallad och avokado.
De äter majs, avokado, paprika, färska champinjoner, rädisor, gurka och tomat.
Sedan oliver och fetaost som vi har ibland.
Min 3-åring tycker inte om dom hårda taco-bröden och inte heller dom mjuka tortilla bröden. Han äter däremot taco-köttfärsen, tomatsalsan, majs och riven ost. Vi brukar koka lite ris eller makaroner till som han äter istället för bröden.
Banan gillar mina till, antingen i bitar eller mosat. Går att blanda ut med lite gräddfil om man vill ge det mer såskänsla.
Min 3-åring tycker inte om dom hårda taco-bröden och inte heller dom mjuka tortilla bröden. Han äter däremot taco-köttfärsen, tomatsalsan, majs och riven ost. Vi brukar koka lite ris eller makaroner till som han äter istället för bröden.
Guacamole (avokado, lime och koriander). Sötpotatis och majs.
Ja, vi har prövat men likadant där. Jag tror han tycker de är för hårda så de blir obehagliga i munnen. Vi fortsätter sätta fram både nachos, tortilla och taco-shells när vi äter tacos så hoppas han vågar smaka bröden snart.