• Anonym (Ts)

Tacos-vilka grönsaker?

Hej! Ibland brukar vi ha tacos hemma, vi har gurka, isbergssallad och tomat som grönsaker. Barnen som är 3 och 5 år äter inte grönsakerna. Vilka grönsaker äter era barn i tacosara?

• Svar på tråden Tacos-vilka grönsaker?
  • Dixie

Majs, paprika, och sen har vi lök - men det äter inte barnen

• Anonym (Ellie)

Nu är mina barn äldre (5 och 7) och äter de flesta grönsaker i tacos. Men majs och ananas är extra uppskattat. Även gurka.

• Anonym (Morötter)

Min bror brukade äta rivna morötter, vilket kanske inte är det vanligaste men han tyckte det var gott

Avokado i tärningar är ett annat förslag

• mysmammi

Burkmajs går alltid hem här. Sen brukar vi göra små figurer av gurkan.

• modsey

Rödlök. Avacadosallad eller guacamole. Tomater gurka. Majs. Paprika

• Fjäril kär

Majs, paprika, ananas, röd lök, avocado, tomater - det är vad 8-åringen gärna äter i sin taco

• Anonym (Hallå)

Paprika, avocado, majs (som dock inte är någon grönsak), champinjoner.

• mammalovis

Vi kör på gurka, tomat, champinjoner, majs, ananas, lök, ost samt sås. Barnen äter det de känner för. 6-åringen äter utan köttfärs, 3-åringen blandar. Jag tror till och med de färska champinjonerna slinker ner som de annars ratar i allt annat.

• Glinda från Oz

Om de inte äter grönsakerna vad äter de då? Tacos är ju 75% grönsaker.

Jag varierar lite, men vanligast är majs, svamp, banan, tomat, paprika och lök. Ibland har jag oliver, sallad och avokado.

• narie24

De äter majs, avokado, paprika, färska champinjoner, rädisor, gurka och tomat.

Sedan oliver och fetaost som vi har ibland.

• maratontjejen

Min 3-åring tycker inte om dom hårda taco-bröden och inte heller dom mjuka tortilla bröden. Han äter däremot taco-köttfärsen, tomatsalsan, majs och riven ost. Vi brukar koka lite ris eller makaroner till som han äter istället för bröden.

• Anonym (Banan)

Banan gillar mina till, antingen i bitar eller mosat. Går att blanda ut med lite gräddfil om man vill ge det mer såskänsla.

• Anonym (Banan)
    maratontjejen skrev 2017-02-13 21:05:53 följande:

Min 3-åring tycker inte om dom hårda taco-bröden och inte heller dom mjuka tortilla bröden. Han äter däremot taco-köttfärsen, tomatsalsan, majs och riven ost. Vi brukar koka lite ris eller makaroner till som han äter istället för bröden.

Har ni provat nachos?
  • maratontjejen
    Anonym (Banan) skrev 2017-02-13 21:11:18 följande:
    Har ni provat nachos?
    Ja, vi har prövat men likadant där. Jag tror han tycker de är för hårda så de blir obehagliga i munnen. Vi fortsätter sätta fram både nachos, tortilla och taco-shells när vi äter tacos så hoppas han vågar smaka bröden snart.
  • Anonym (Banan)
    maratontjejen skrev 2017-02-13 21:16:26 följande:

Ja, vi har prövat men likadant där. Jag tror han tycker de är för hårda så de blir obehagliga i munnen. Vi fortsätter sätta fram både nachos, tortilla och taco-shells när vi äter tacos så hoppas han vågar smaka bröden snart.

Vanligt tunnbröd kanske går hem? Alltså inte tortilla. Eller polarbröd? :)
  • maratontjejen
    Anonym (Banan) skrev 2017-02-13 21:21:11 följande:
    Vanligt tunnbröd kanske går hem? Alltså inte tortilla. Eller polarbröd? :)
    Tack för tips! Jag ska testa med polarbröd.
Svar på tråden Tacos-vilka grönsaker?