• Kasperina

Får barn springa inomhus på dagtid (9-19), tex från sitt rum till TVn eller tvärtom?

Någon har satt upp en anonym lapp vid brevlådorna där det står följande text:

Ni som bor UNDER!
    Är huset UNDER en lång renovering?
    Eller är barn som springer?
    Ute man kan springa hur mycket man vill TACK

I området finns radhus och tvåvåningshus med lägenheter så jag antar att det är någon som bor en trappa upp som skrivit den och lappen fick mig att fundera över hur folk i allmänhet ser på det här med barn som springer fram även inomhus.
    Sen tolkar jag lappen som att de inte vet om det är barn eller snickare som låter vilket för mig låter som att det kanske inte sådär jättehög volym på det...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får barn springa inomhus på dagtid (9-19), tex från sitt rum till TVn eller tvärtom?
  • Treansresa

Beror på egentligen kom jag på. På deras rum kan dom hoppa stuttsa och springa hur mycket dom vill. Leka och vara barn. Men inte i resten av huset. Men skulle inte förbjuda barnen att leka och ha roligt på dagarna.

• gahadas

Därför jag inte låter mina barn växa upp i en lägenhet. Vill varken störa eller störas

• Gizmo

Självklart låter det när barn leker, har inga problem med det dagtid! Solig

• Fru Ve

Ja självklart måste barnen få röra sig fritt mellan rummen inne. Sen om de verkligen rusar runt och skriker får man försöka begränsa. Men det som beskrivs i TS är ju barns naturliga lek. Tål man inte att höra på det bör man inte bo i lägenhet. Eller söka typ seniorboende om man är i den åldern.....

• Sosozo

Eh ja, de får spring inomhus innan kl 19. Inte hela dagen i ett kanske för det blir ju drygt för alla. Men lappen är knasig tycker jag.

Om man har problem med i vilken hastighet grannarna i andra lägenheter rör sig, vuxna eller barn, borde man kanske inte bo i lägenhet.

• elyse

Ja. Det är ju begränsat till 15-20 minuter och sker under en viss period när barnet är 2-4 år.

Det låter betydligt högre när jag går - jag går hårt på hälarna. Tänker på det ibland, såklart. I ett flerfamiljshus får man räkna med lite ljud under dagen. Den som behöver ha det knäpptyst får välja en boendeform som garanterar det, dvs undvika grannar öht.

• äldreochklokare

Det var konstigt skrivet så lite svårt förstå.

Men ja, barn får springa omkring under dagtid, dock ska man väl inte störa grannar med mkt skrik och stoj, men normalt springer faktiskt småbarn, de går liksom inte. Lite förvånande dock om det är någon som bor ovanpå som skrivit för oftast går ju ljudet lättare uppifrån och ned (genom det gemensamma taket/golvet)

• Duckan

Nu är vi inte hemma dagtid, men från middagstid och framåt ber vi dottern att inte hoppa och studsa alltför mycket. Vi bor i HR.
    Det är väl lika störande dagtid om man går hemma gissar jag, så hade vi gjort det hade vi nog hållit lite koll på den biten då också.

• Mandel

Nu bor vi inte i lägenhet, men hemma hos oss får man inte springa eller hoppa inne.
    Varför skulle man göra det?
    Har man spring i benen klär man på sig och går ut och rastar av sig
    Våra möbler är inga klätterställningar som man ska hoppa ifrån utan vill man klättra och hoppa gör man det ute i klätterställningar eller träd osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • dejo
    Gizmo skrev 2017-02-14 07:45:16 följande:

Självklart låter det när barn leker, har inga problem med det dagtid! Solig

Men andra kanske har?

Visst ska barn få leka men man måste även tänka på andra och visa hänsyn eftersom man lever så tätt in på varandra.
Svar på tråden Får barn springa inomhus på dagtid (9-19), tex från sitt rum till TVn eller tvärtom?