• Anonym (Missfall?)

Hur började ert missfall?

Hej, jag är i V5+5. Har en tid för abort nästa vecka då jag inte kan ha detta barnet.
    Men nu sitter jag här och har haft rätt rejäla(inte direkt smärtsamma) kramper i livmodern. De håller på i över 30min, inte så mycket smärta i ryggen som jag brukar få vid mensvärk utan väldigt centrerat i livmodern. Inget blod.
    Har fått ett missfall innan men det var 13år sen så jag kommer inte ihåg hur det kändes. Det skulle vara skönt om det kunde lösas på detta sätt istället för att behöva göra en abort.
    Hur har era känts/börjat och hur lång tid har det tagit?

• Svar på tråden Hur började ert missfall?
  • Fia 28

Började med blodblandade flytningar. Tog flera dagar innan kramperna och klumparna kom, men då var jag i v 11 när det skedde.

• Anonym (Missfall?)
    Fia 28 skrev 2017-02-13 21:34:08 följande:

Började med blodblandade flytningar. Tog flera dagar innan kramperna och klumparna kom, men då var jag i v 11 när det skedde.

Ok, gjorde det mycket ont eller som vanlig mensvärk?
  • LukasVincent

Har haft två MF och de var lite liknande varann.

Började med diffus mensvärk som blev värre och värre allt eftersom timmarna gick. I början kom det lite slemmigt blodstrimmigt på toalettpapperet. Sedan kom det mer blod.

Första MF för mig blödde jag inte så mycket på med hade extrem värk långt ner på magen. Andra MF för mig blödde jag mycket mer men hade inte lika ont.

Åkte båda gångerna in till gyn för vul där de konstaterade MF.

Båda mina MF var i vecka 6.

Jag tror att upplevelsen och förloppet är mycket individuellt. Och jag gissar att det även beror på vilken vecka man får MF i.

• LukasVincent

Har haft två MF och de var lite liknande varann.

Började med diffus mensvärk som blev värre och värre allt eftersom timmarna gick. I början kom det lite slemmigt blodstrimmigt på toalettpapperet. Sedan kom det mer blod.

Första MF för mig blödde jag inte så mycket på med hade extrem värk långt ner på magen. Andra MF för mig blödde jag mycket mer men hade inte lika ont.

Åkte båda gångerna in till gyn för vul där de konstaterade MF.

Båda mina MF var i vecka 6.

Jag tror att upplevelsen och förloppet är mycket individuellt. Och jag gissar att det även beror på vilken vecka man får MF i.

• LukasVincent

Sen tänker jag att du kanske ska diskutera preventivmedel med en barnmorska (om du inte redan gjort detta och inte önskar barn). Ta hand om dig!

• Anonym (Missfall?)
    LukasVincent skrev 2017-02-13 23:03:45 följande:

Sen tänker jag att du kanske ska diskutera preventivmedel med en barnmorska (om du inte redan gjort detta och inte önskar barn). Ta hand om dig!

Jo, jag ska steriliseras.
    Och en anledning till att jag absolut inte kan ha detta barnet är att jag ska gå igenom en operation och en lång konvalescens efter det.
    Jag kan inte komma ihåg att vi slarvat med kondomen men nu är situationen så här och då gör man det man måste helt enkelt.
  • Fia 28
    Anonym (Missfall?) skrev 2017-02-13 22:37:08 följande:

Ok, gjorde det mycket ont eller som vanlig mensvärk?

De va en helvetes värk
Svar på tråden Hur började ert missfall?