• Anonym 12

Kylbehadling på bebis

Hej! Fick min son 05.55 i måndags 2 veckor för tidigt pga att jag fick havandeskapsförgiftning och pga detta så hade jag inga "normala" värkar och jag fick ingen akut kejsarsnitt. Sonen föddes utan andning och han började andas själv efter 10 min. Nu får han kylbehandling, min oro är att han inte kommer att på klara sig eftersom läkaren pratade med oss om att antingen kan han dö, få hjärnskada eller överleva. Ni som har gått igenom detta, har ni barn som har överlevt och fick ni höra samma sak? Jag är glad att han lever men kan inte släppa min oro på att han kan tas ifrån oss! /orolig mamma

• Svar på tråden Kylbehadling på bebis
  • Tirem

Beklagar det du går igenom... jag har inte gått igenom samma sak men nära vänner till mig! Deras barn låg på kyla efter förlossning ich precis som för er visste de inte alls hur det skulle gå för barnet (pendlade mellan levande-grönsak-död enligt föräldrarna) och alla pratade över dras huvuden. Barnet är idag 8 år, glad, uppkäftigt, snäll, söt, busig och ifrågasättande precis som sina jämnåriga. Barnet har idag ett lättare hörselskada som korrigeras med två jättesöta hörapparater som knappt syns men om denna hörselskada ens är en skada på grund av sina skador som nyfödd vet ingen!

Hoppas det går lika bra för er som för dem!

• Anonym 12

Tack så mycket. Skönt att få höra att deras barn är precis som alla andra och att han klarade sig. Idag så har proven visats på förbättring och det känns super skönt men man har ändå det i bak huvudet. Vi får veta om några dagar om han kommer att klara sig eller inte. Men just nu njuter vi av att ha honom levande och nu har han ett namn :)

• Stinen10

Hej,
    Jag förstår vad du går igenom.
    När jag födde min son i februari -15 så brast min livmoder så han ramla ut löst i min buk. Efter katastrofsnitt fick dom ut honom och då andades han inte, dom hade ingen aning om hur länge han varit utan syre. Han fick ligga nerkyld till 34 grader på kylbädd i 72 timmar, vi hade ingen aning om han skulle ha några bestående men.

Nu fyller han snart 2 år, vi kommer få fortsätta gå på kontroller av honom till han är ca 7 år men hittills är han som vilken "normal" snart 2-åring som helst.

tyrka till er för jag vet hur tufft det är att stå vid sidan av och känna sig så hjäplösHjärta

Svar på tråden Kylbehadling på bebis