Outbildad barnskötare,timlön?
Hej
Jag har sökt arbete som timvikarie på förskola. Jag har ingen erfarenhet och är outbildad. Vad får man i timlön?? Någon som vet?
Hej
Jag har sökt arbete som timvikarie på förskola. Jag har ingen erfarenhet och är outbildad. Vad får man i timlön?? Någon som vet?
Ingen??
Hur låter 108kr/Tim + semers??
Det är olika i alla kommuner och beroende på din ålder, så det är omöjligt att svara på.
När jag jobbar som vikarie både som barnskötare och lärare, outbildad, så får jag ca 135 kr per timma + semesterersättning.
Alla över 19år som jobbar som vikarie har den lönen.
Jag är 35 år och har usk-utbildning plus 17 års erfarenhet inom vård och omsorg.
Arbetslivserfarenhet spelar en viss roll, men mest spelar det roll om du har erfarenhet av att jobba med barn och bra rererenser. Iaf där jag jobbar. Jag har 150 kr i timmen men har månadslön. Bäst betald i just vår kommun )vanligen 'r det 130 kr i timmen, några ha mer, upp till ca 140 kr i timmen) för att det var fler som ville anställa mig. Men som någon skrev, det är olika från kommun till kommun. Grannkommunen har 116 kr i timmen för alla plus semesterersättning för timanställda, övriga får ju semesterdagar och semesterlön som alla andra.
Står kanske något om det på din kommuns hemsida?
Detta gäller ett bemanningsföretag inom Stockholm....
Tycker du bör ha samma lön som en utbildad!
När jag jobbade som outbildad vikarie på förskola fick jag 120 kr per timme. Hade dock 5-6 års erfarenhet av barnpassning (inkl.3 år som au pair). Detta var 2011-2013 och i Stockholm, vet inte om det spelar någon roll.
När jag jobbade som outbildad vikarie på förskola fick jag 120 kr per timme. Hade dock 5-6 års erfarenhet av barnpassning (inkl.3 år som au pair). Detta var 2011-2013 och i Stockholm, vet inte om det spelar någon roll.
Men du kommer göra samma jobb!
Men har du otur när du tänker nu eller? Du menar på allvar att en med utbildning ska få lika mycket i lön som en utan? Nu tänkte du nog lite fel..
Jag menar allvar, tycker utbildningen är flum och onödigt lång.
På mina barns dagis har barnskötarna ofta varit bättre med barnen!
Jag jobbar på förskola. Är inte barnskötare, men Undersköterska och har jobbat mest inom lss.
Har två egna barn och erfarenhet som timanställd inom förskola/skola sen tidigare.
Anställd som barnvårdare och har en månadslön på 23 300. Timlönen blir ungefär 135 kr.
108 kr är uruselt! Det får du inte acceptera.
Ring kommunal i din kommun och fråga vad snittet i lön ligger på, för den son har samma förutsättningar som du.