• Anonym (Lesbiskt Kap)

    Tinder som lesbisk/bi, hur funkar det för er?

    Är lesbisk kvinna i mina bästa år, ser helt okej ut (tillochmed snygg?), är trygg och glad i livet, ute mycket och hittar på grejer, samt varit singel i ett år nu. Som singel får jag dagligen frågor om mitt dejtingliv... Hur som helst mina kompisar och kollegor samt nästan alla andra jag träffar säger att jag ska skaffa tinder. Under lång tid har jag varit skeptisk eftersom appens målgrupp är uppenbart för "straighta" personer som vill träffa någon av det motsatta könet.

    Vart övertalad och tänkte jag kan inte få det sämre än vad jag har på dejting fronten =) så jag skaffade tinder. 

    Såhär några månader senare... Ja det går inte så bra kan jag säga. Utbudet är helt galet litet. Jag får upp cirka 5 stycken om dagen jag kan välja mellan och då det är sådan brist såklart svajpar jag höger på alla som dyker upp, som är kvinnor! Fått på en månad tre matchningar. Jag skriver, ingen svarar... Varför ens matcha med någon? Bittert här bakom dataskärmen nu... Till min fråga:

    Så hörreni lesbians/bisexuals vad är eran erfarenhet av tinder??? 

  • Svar på tråden Tinder som lesbisk/bi, hur funkar det för er?
  • Anonym (Marie)

    Jag tycker inte tinder funkar för mig, jag är gay, utan jag använder istället olika Facebook forum som "gaysofsweden" och "gayinsweden" med 5000 medlemmar över hela Sverige. Mycket mer seriösare då man kan delta i olika diskussioner osv .

    Jag tycker tjejer är enormt svårflörtade allmänt och ännu svårare på tinder. Man skriver ett par rader sen slutar personen svara. De få som föreslår träff så har dom redan pojkvän och söker trekant men de får man ju reda på ett flera dagars skrivande så totalt meningslös konversation då.

    Qruiser.se finns med, men enormt många äckelgubbar där.

    Så nej trots bra utseende så tycker jag inte tinder är bra! :)

  • Anonym (Bra!)

    För mig funkade Tinder skitbra. Fick kontakt med många tjejer, gick på dejter och så. Tills jag träffade kärleken.

  • Lilmissy

    Hej! Undrade precisss om det! Är du kvar här så kan jag ge dig min kik så är det bara att skicka ett meddelande så kan vi fundera över detta tsm! User name: orangelady69

  • 170+

    Härligt att du har sånt självförtroende, jag tror att det kanske kan vara felet i bland, man värderar sig själv för högt. QX finns ju, men om jag sökte tjej skulle jag jobba mer på typ tinder och kanske här ;) lite charm och ödmjukhet kommer man långt med. Nyfiken på vem du är för jag tror inte att det finns såå snygga tjejer som är gay tyvärr, men du kan ju överbevisa mig om du vill, bara att skicka pm. Ser rätt bra ut jag med. / Kvinna bs

  • 170+
    Suzuki1 skrev 2018-08-06 21:05:29 följande:

    Skulle gärna prata med dig. Har du kik. Finns som gabor1


    Vet inte om du menar mig. Jag har tyvärr inte kik, men det går bra att adda mig här ;)
Svar på tråden Tinder som lesbisk/bi, hur funkar det för er?