Vänner som är för "på".
Vi träffade ett par via gemensamma bekanta för ett tag sen. Dom bjöd snabbt hem oss eftersom vi har barn i samma åldrar och vi hälsade på och det kändes rätt avslappnat och bra.
Sen blev det mer och mer samtal, dom kom förbi på spontana visiter och började prata om att vi kunde passa varandras barn och laga mat tillsammans på helgerna. Här började vi tveka lite för visst är det kul med vänner men vi har varken tid eller ork att spendera så mycket tid med en annan familj. Vi backade och hintade lite fint men det gick inte fram.
Dom fortsätter vara på oss hela tiden och ringer i tid och otid om tjänster vi ska hjälpa dom med. Jag får sms från kvinnan som är lite för intima för att jag ska vara bekväm, det händer att hon skriver Puss och Jag älskar dig?
Vi har inte så mycket gemensamt, har inte samma intressen och jag känner därför inte samma djupa kärlek som dom känner för oss.
Vänner har jag många av och vi träffas i mån av tid men respekterar allihop att vi har familj och att man i första hand vill vara ifred med dom när man är ledig. Ingen av dom vill vara så nära som den här nya familjen så jag blir lite förvånad.
Är det jag som är en surkart? Hur berättar vi smidigast att vi kan vara vänner men inte vill sitta ihop?