• Anonym (Ts)

Vänner som är för "på".

Vi träffade ett par via gemensamma bekanta för ett tag sen. Dom bjöd snabbt hem oss eftersom vi har barn i samma åldrar och vi hälsade på och det kändes rätt avslappnat och bra.

Sen blev det mer och mer samtal, dom kom förbi på spontana visiter och började prata om att vi kunde passa varandras barn och laga mat tillsammans på helgerna. Här började vi tveka lite för visst är det kul med vänner men vi har varken tid eller ork att spendera så mycket tid med en annan familj. Vi backade och hintade lite fint men det gick inte fram.

Dom fortsätter vara på oss hela tiden och ringer i tid och otid om tjänster vi ska hjälpa dom med. Jag får sms från kvinnan som är lite för intima för att jag ska vara bekväm, det händer att hon skriver Puss och Jag älskar dig?

Vi har inte så mycket gemensamt, har inte samma intressen och jag känner därför inte samma djupa kärlek som dom känner för oss.

Vänner har jag många av och vi träffas i mån av tid men respekterar allihop att vi har familj och att man i första hand vill vara ifred med dom när man är ledig. Ingen av dom vill vara så nära som den här nya familjen så jag blir lite förvånad.

Är det jag som är en surkart? Hur berättar vi smidigast att vi kan vara vänner men inte vill sitta ihop?

• Svar på tråden Vänner som är för "på".
  • Anonym (My)

Jobbigt - vi var med om ngt liknande - vi försökte dra ut på gångerna vi sågs, svarade sent på sms - det gick inte riktigt fram men efter ett tag avtog kontakten. Det är svårt, för samtidigt kunde vi tänka oss att umgås med denna familjen, ville vi inte göra det så intensivt som de önskade - har egentligen inget riktigt bra tips...

• Anonym (???)

Varför inte bara säga ifrån?

• Anonym (Ts)

Men är det inte oerhört elakt att säga till att vi inte vill vara så nära vänner?

Dom vill ju bara väl och det är väl deras sätt att umgås men jag gissar att dom bränner ut folk för dom har inga andra vänner än vi. Så det kanske kan vara bra om dom får veta sanningen?

Men jag gissar att dom kommer bli väldigt ledsna, så förmodligen tar vänskapen slut helt då

• Anonym (a)

kan ni inte tala om att ni har väldigt mkt på agendan och bara kan ses kanske nån gång varsna månad? kanske barnen kan leka oftare (beroende på ålder) men inte att ni måste hänga allihop varje gång

sen det där med vad hon skriver i messen låter ju lite märkligt men de kanske har en vana att skriva så inom sin familj

• Anonym (Ts)
    Anonym (a) skrev 2017-02-14 19:24:39 följande:

sen det där med vad hon skriver i messen låter ju lite märkligt men de kanske har en vana att skriva så inom sin familj

Visst är det märkligt att skriva det till någon man bara har träffat ibland under några månaders tid? Känns lite överdrivet, som att hon är väldigt ensam och absolut vill hålla kvar mig.
  • Anonym (a)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-14 19:37:41 följande:
    Visst är det märkligt att skriva det till någon man bara har träffat ibland under några månaders tid? Känns lite överdrivet, som att hon är väldigt ensam och absolut vill hålla kvar mig.
    det kanske går att säga till henne vid tillfälle att du inte är van att man skriver så mellan kompisar 
  • don Quijote

Svara bara kram på mess och dra ner på tillfällena ni ses till en nivå ni tycker är lagom. Tycker inte ni behöver tala ut om saken.

• Anonym (Ts)

Vad skönt att ni svarar! Jag har tänkt på det här till och från och inte riktigt vetat hur jag ska göra.

• Anonym (..)

Du kommunicerar med dem och säger som det är. Först på ett trevligt sätt - Vi har inte riktigt tiden att umgås såhär mycket men vi får boka in något det och det datumet för då kan vi.

Går det inte hem tar du det igen lite hårdare - Vi känner oss lite kvävda av den här tajta kontakten. Vi umgås gärna men inte såhär mycket.

Funkar inte det säger du ifrån ordentligt eller så avbryter du relationen med den här familjen.

Vågar du inte säga ifrån så får du leva med det. De kan inte gissa sig till hur du känner. Var tydlig.

• Anonym (Trött)

Usch vilken mardröm. Jag hatar gränslösa människor som inte visar respekt. Det är varken vänskapligt eller kärleksfullt att bete sig som det paret, det är respektlöst och invaderande!

Jag hade en kompis som nästlade sig in i mitt liv efter en utbildning. Hon bara "lovebombade" mig och tillslut började vi prata ganska mycket eftersom vi båda var i dåliga förhållanden. Hon ringde VARJE DAG flera ggr och det var skitsvårt att avsluta samtalen som ofta blev 3 timmar. Sms utöver det. Sen blockerade hon plötsligt mig i alla medier för att jag hintade att jag inte skulle hinna prata så Mycket framöver. Efter det tog hon kontakt efter ett år och lovebombade igen. Superintensivt. Ringde hela tiden. Kommenterade allt på Facebook. Hela tiden "jag saknar dig, jag älskar dig"Men hon blev skitsur när jag träffade en ny kille, fick ett utbrott och bröt på sekunden IGEN efter massa elaka anklagelser om hur egoistisk jag var. Nu har hon börjat skicka mail igen 2 år senare men nu är jag bara neutral och släpper inte in henne igen. Har blivit allergisk mot människor som beter sig som blodiglar i "vänskapsrelationer".

• Anonym (a)
    Anonym (Trött) skrev 2017-02-15 13:33:43 följande:

Usch vilken mardröm. Jag hatar gränslösa människor som inte visar respekt. Det är varken vänskapligt eller kärleksfullt att bete sig som det paret, det är respektlöst och invaderande!

Jag hade en kompis som nästlade sig in i mitt liv efter en utbildning. Hon bara "lovebombade" mig och tillslut började vi prata ganska mycket eftersom vi båda var i dåliga förhållanden. Hon ringde VARJE DAG flera ggr och det var skitsvårt att avsluta samtalen som ofta blev 3 timmar. Sms utöver det. Sen blockerade hon plötsligt mig i alla medier för att jag hintade att jag inte skulle hinna prata så Mycket framöver. Efter det tog hon kontakt efter ett år och lovebombade igen. Superintensivt. Ringde hela tiden. Kommenterade allt på Facebook. Hela tiden "jag saknar dig, jag älskar dig"Men hon blev skitsur när jag träffade en ny kille, fick ett utbrott och bröt på sekunden IGEN efter massa elaka anklagelser om hur egoistisk jag var. Nu har hon börjat skicka mail igen 2 år senare men nu är jag bara neutral och släpper inte in henne igen. Har blivit allergisk mot människor som beter sig som blodiglar i "vänskapsrelationer".

låter som borderline
  • Anonym (Trött)
    Anonym (a) skrev 2017-02-15 16:03:53 följande:

låter som borderline

Hon är klockren borderline om man som lekman ska gissa. Såklart vill hon inte gå till en psykolog utan tror att hon kan bota alla problem med hälsosam mat typ.
Svar på tråden Vänner som är för "på".