• Anonym (lisa)

Lyrica mot ångest, någon som äter?

Någon som äter Lyrica mot ångest? 
    Jag har generaliserad ångest ( GAD ) och har fått utskrivet Lyrica/pregabalin mot detta då de tydligen ska vara effektivt.
    Någon som äter detta?
    Vilken dos isåfall? Och hur länge har ni ätit den?
    Hur upplever ni den?

• Svar på tråden Lyrica mot ångest, någon som äter?
  • Queennr1

Fick den mot diskbråck, ganska låg dos men slutade rätt omgående. Gick rejält i sömnen och gjorde allt möjligt konstigt. Jävla läskig medicin måste jag säga.

• Anonym (L)

Lyrica? Mot diskbråck, är dom inte kloka? Vad skull den göra då?

• Anonym (:o)

Fick dem i smärtlindrande syfte (nervsmärtor) men de fungerade inte och utsättningen var förjävlig. Jag mådde psykiskt dåligt det höll på att kosta mig livet. Fick sjuka vanföreställningar och annat. Tänkte hoppa från en bro. Läste sen om dem på nätet och jag kommer ALDRIG ta en sådan tablett mer.

• Anonym (L)

Helt rätt, livsfarliga tabletter. Står bara hälften av info i fass, som vanligt.

• Anonym (b)

Alltså det beror väl på vilken dos man tar, det skiljer ju sig åt mycket. Själv tar jag 25 mg/dag sammanlagt bortåt kanske en vecka per månad? Alltså inte dagligen. O det räcker för mig för att få en lugn sömn. Men höga doser på flera hundra mg skulle jag nog inte våga mig på. Max har väl varit 50 mg/gång.

• Regndamen

Jag tar dem mot ångest, 200 mg per dag. De fungerar bra. Inga större biverkningar.

• Queennr1
    Anonym (L) skrev 2017-02-14 20:59:13 följande:

Lyrica? Mot diskbråck, är dom inte kloka? Vad skull den göra då?

Ges mot nervsmärta när disken trycket på nerven och andra värktabletter ej hjälper.
  • Anonym (Bartonella)

Jag tog dem under ett års tid mot GAD. Jag ångrar att jag ens provade dem, men min läkare ville det. jag tog lägsta normaldosen morgon och kväll. Jag hade ingen effekt mot ångesten, men fick förfärliga biverkningar som jag hade kvar långt efter uttrappning.

Jag tror att de kan vara klokt att undvika dessa om man bär på någon kronisk infektion, tex borrelia, bartonella, mycoplasma el liknande eftersom medicinen påverkar nervsystemet. Likaså gör en långt gången borrelia. Så ingen bra kombination. Det blir biverkningar. Konstiga nervgrejer...

Har du testat dig för Bartonella Quintana? Eller varför har du ångest?

• Anonym (lisa)
    Anonym (Bartonella) skrev 2017-02-14 23:57:13 följande:

Jag tog dem under ett års tid mot GAD. Jag ångrar att jag ens provade dem, men min läkare ville det. jag tog lägsta normaldosen morgon och kväll. Jag hade ingen effekt mot ångesten, men fick förfärliga biverkningar som jag hade kvar långt efter uttrappning.

Jag tror att de kan vara klokt att undvika dessa om man bär på någon kronisk infektion, tex borrelia, bartonella, mycoplasma el liknande eftersom medicinen påverkar nervsystemet. Likaså gör en långt gången borrelia. Så ingen bra kombination. Det blir biverkningar. Konstiga nervgrejer...

Har du testat dig för Bartonella Quintana? Eller varför har du ångest?

Vad är lägsta normaldosen, som du åt?
    Och varför åt du dem 1 år om de inte hade någon effekt?
Svar på tråden Lyrica mot ångest, någon som äter?