Ensam eller gemensam vårdnad - vad gäller
God kväll!
Kommit inför en situation där jag inom kort kommer bli fader. Spännande, skrämmande och känslor som dalar.
Jag och modern till mitt barn var en ganska kort romans, behöver inte gå in på djupare detaljer.
Det tog lite tid innan jag fick reda på allt om själva graviditeten utav olika anledningar.
Jag och modern kommer bra överens och kan prata, men vi lever separat och har ingen romans som pågår. Utan lever våra liv var för sig.
Vi diskuterade lite..
Barnet ska bo hos henne (under första året/åren. därefter blir det bara spekulationer så inte lönt att tänka längre) och jag bryr mig absolut ingenting om pappadagar m,m. Utan jag tror det är viktigast, att vårt barn, kommer få en trygg och bra miljö.
Hon vill ha ensamvårdnad och olika, ganska förståeliga anledningar kan jag tycka som en ensamstående mor. Och hon är en bra mor. Vi har levt/lever ganska olika liv. Hon aningen mer "städat" än mitt.
jag vill ha gemensam vårdnad, för jag är rädd att förlora rättigheter överlag. och är lite rädd för vad jag kanske skriver under på. Vi är ärliga och pratar med varandra. Men ingen ser in i framtiden och man vet aldrig vad som händer.
Så..vad gäller?
Happy Valentince!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-14 20:29
Mest önskvärt är nog svar ur kvinnligt perspektiv.