• Äldre 14 Feb 20:34
    3761 visningar
    5 svar
    5
    3761

    Tredje förlossningen olik de andra

    Hej

    Har en flicka på 6 och en pojke på fem.

    Flickan hade jag inga känningar av förlossnings start förens några timmar innan etablerade värkar. V 38+3.

    Pojken började med vattenavgång, hade haft lite sammandragningar ett tag innan, efter det kom värkar snabbt.

    Hört att trean är lurig.

    Denna gång är allr annorlunda. Jag är nu i v 36+3. Del av slempropp gick i slutet av förra veckan. Inte haft några sammandragningar om inte min plötsliga andnöd o mjölksyra liknande sug i kroppen är "dold" sammandragning?

    Dock haft molvärk sporadiskt förra veckan samt vad jag trodde två riktiga värkar men som visade sig vara ert konstig och hastigt behov av att tömma tarmen.

    Var ovanligt aktiv igår och hade e då en påtaglig mol/mensvärk under eftermiddag och kväll igår och ett tryck nedåt. Lite mol till och från fram tills0300 och kunde inte sova. Var på toa för nr 2.

    Sovit hela dan till och från men vaknat och känna mig öm.

    Nu ikväll tilltar smärtan igen och känns typ ömt inuti och lite bak i ryggen som ett tryck.

    Kan det vara starten på något?

    Vet att bebis ju kommer när den kommer men har redan tröttnat på denna molvärk som i längden är otroligt utmattade.

    Har aldrig haft så många tecken på start med dom andra två ungarna....

    Vad tror ni??

  • Svar på tråden Tredje förlossningen olik de andra
  • Äldre 15 Feb 05:31
    #1

    Är bebisen fixerad? Tänker att det kan vara det du känner annars, att den är på väg längre ner. Andnöd/tung andning kan lättas upp när bebben sjunker ner och lungorna får mer plats igen.

  • Ise
    Äldre 15 Feb 09:48
    #2

    Följer :)

  • Äldre 15 Feb 09:50
    #3

    Nu har jag bara fött 2 barn men just tarmtömning mot slutet efter att slemproppen gått kan ju definitivt vara att det är på G! Det jag minns va att värkarna kändes mer "tunga" när det var dags. Åkte in mest för att de kom så tätt och tur var väl det för sonen föddes 45 minuter efter att vi anlänt på sjukhuset :)

  • Äldre 15 Feb 20:16
    #4
    Mandelskorpan skrev 2017-02-15 05:31:27 följande:

    Är bebisen fixerad? Tänker att det kan vara det du känner annars, att den är på väg längre ner. Andnöd/tung andning kan lättas upp när bebben sjunker ner och lungorna får mer plats igen.


    Långt långt ner sedan några veckor men ruckbar, hittills iaf.

    Andnöden kommer fortfarande och varesig jag står sitter eller ligger.

    Känns som om hon ligger och bankar skallen mot härligheten.
  • Äldre 15 Feb 20:21
    #5
    Milou3 skrev 2017-02-15 09:50:52 följande:

    Nu har jag bara fött 2 barn men just tarmtömning mot slutet efter att slemproppen gått kan ju definitivt vara att det är på G! Det jag minns va att värkarna kändes mer "tunga" när det var dags. Åkte in mest för att de kom så tätt och tur var väl det för sonen föddes 45 minuter efter att vi anlänt på sjukhuset :)


    Ja det känns som om jag har alla tecken på start snart förutom just regelbundenhet och som du säger tyngd i värkarna.

    Som sagt, vet ju att hon kommer när hon kommer men det känns så oerhört annorlunda mot de andra två ggr. Och med alla dessa" tecken" är jag faktiskt lite nervös för att jag kanske går runt och är närmare än man tror och att det kanske går rätt snabbt ...

    När det kom igång ordentligt sista förlossningen gick det oerhört fort och jag tappade kontrollen och blev pga. Försökt förbereda mig och önskar en förlossning mer lik ettan som var hur KUL som helst.
Svar på tråden Tredje förlossningen olik de andra