• minnsan

Provera 10 mg

Hejsan.
    Jag gör en lång historia kort.
    Jag har ätit P-piller i 7 år. Slutade i november 2016 när jag började med Visanne (lider eventuellt av endometrios). Åt Visanne cirka 2 veckor innan vi bestämde att vi skulle försöka bli gravida. Har inte sedan bytet mellan P-piller och Visanne haft mens så ringde gyn idag. Fick utskrivet Provera 10 mg att ta en tablett om dagen i 10 dagar. Nu till min fråga: läste någonstans att man inte kan bli gravid om man äter Provera?
    Dela med er om vad ni vet!

• Svar på tråden Provera 10 mg
  • Jasmin Karlsson

Jo, man kan bli gravid men det beror på hur du menar. Det vanligaste är att man tar den 10 dagar och därefter får en blödning (mens). Sen kan man ju få egen ägglossning två veckor efter det och bli gravid.

• Snuttis2

Finns olika sorters provera behandling : den ena ska framkalla mens o då äter du kortare intervall med syfte att framkalla mens. Det andra upplägget är för att stävja menscykeln o minska endo aktiviteten i kroppen. Då äter du den löpande som ett preventiv medel !

Har endo och åt dem under kanske 6 mån i väntan på ivf!

• Snuttis2

Åt provers för att hålla nere endometriosen tills vi satte igång en ny ivf omgång. Yes- blev gravid senare henom ivf ! Har en son på 1 år nu.

Svar på tråden Provera 10 mg