• Saabchicks

    Barnen inte lik varken mig eller pappan

    Hej. Jag har en fråga. Vet att alla människor får sitt eget utseende, men är det vanligt att bebis inte har någon likhet från varken mig eller pappan? Nån mer som har barn som inte är lik nån av er?

  • Svar på tråden Barnen inte lik varken mig eller pappan
  • viseversa

    Ja vår snart 6åriga son är inte lik någon av oss. Han har ett helt eget utseende. Vi har många gånger funderat på vem han är lik. Han har em del likheter med sin morfar och andra med farmor men inga tydliga drag. Men ändå världens finaste.

  • Carambolan

    Vårt ena barn var verkligen inte lik någon av oss i början men nu efter sju år är vissa släktdrag mer tydliga.

  • Amanda84

    Vår snart 3-åring är fortfarande inte lik varken mig eller pappan. Jag vet inte hur många gånger vi har fått svara "jag vet inte" på frågan vem han egentligen är lik utseendemässigt. Däremot märker man på personlighet och utveckling riktigt tydligt att han är vårt barn.

  • Fjäril kär

    Man får inte glömma att likheter kan komma med tiden barnen växer.

    Ganska många bebisar liknar sig själva och får inga tydliga släktdrag förrän kanske vid 4-6 års ålder eller ännu senare.

  • Lilje

    Min dotter liknar ingen äldre i familjen. Dock har hon vissa drag från här och där, som blev mer tydliga eftersom hon växte till. Den enda man direkt ser hon är lik är hennes yngre bror, och han i sin tur liknar mig. Med sin fars ögon.

  • elyse

    Barnet är inte likt nån av er som barn då?

    Jag är främst en blandning av min mormor och farmor, men rätt lik pappa som liten. Min egen dotter har varit ruggigt lik mig, men börjar nu vid tre år att få mer drag från sin pappas sida.

  • Redcat

    När jag va bebis va jag inte lik någon i familjen. När jag blev äldre (vet inte riktigt när de ändrades men de tog några år) började jag likna min mamma mer och mer och är idag väldig lik henne. Har kanske bara något litet drag ifrån min pappa (om ens de)..

    Min syster va lik min pappa ifrån att hon va bebis och hon är fortfarande väldigt lik både min pappa och farmor. Vilket gör att hon och jag inte är särskilt lika varandra, fått höra många gånger under våran uppväxt att folk inte tror att vi är syskon

  • Amak

    En kompis barn blev en kopia av sin morfar. Veklingen identisk ser han ut. Medan min kompis inte alls liknar sin pappa. Så konstigt kan det bli. 

Svar på tråden Barnen inte lik varken mig eller pappan