Anonym (Arbete) skrev 2017-02-15 20:09:38 följande:
Jag har haft det innan jag fick barn, men inte efter. Inte så att jag fastnat i det iaf. Fick KBT hjälp och medicin. Slutade med den efter 1.5 år ungefär. Helt klart något jag skulle ta igen om jag behöver.
Jag förstår att du vill vara hemma. Kan du gå till en terapeut och få medicin? Hjälpte för en vän till mig. Men hon jobbade också. Och att veta att man inte är ensam kan vara skönt.
Förstår att det är jättejobbigt!!
Har klarat mig utan medicin och blev frisk med kbt för några år sen men det har alltid kommit tillbaka i perioder. Antar jag bara behöver lära mig leva med det. Har ansträngt mig senaste dagarna för att låta tankarna bara vara och det har gjort att ångesten försvunnit och tankarna är inte lika påträngande.
Skulle det bli värre får jag ju prata med någon. Vill helst till min gamla psykolog då men bor inte kvar i den kommunen.
Anonym (Ocd) skrev 2017-02-15 20:52:55 följande:
Vad har du för typ av tvångstankar? Har du tvångshandlingar också, dvs att du måste göra vissa saker? Jag lider av både tvångstankar och handlingar, började med medicin för några veckor sedan och känner redan att det är på väg åt rätt håll. Kontakta vårdcentralen.
Slutade med handlingarna för några år sen men har märkt jag har några små kvar. Räknar mycket i huvudet tex och tankar kan ju också vara handlingar. Annars är jag mest rädd att bli galen också spinner det vidare efter den rädslan.