• Anonym (Ont)

Hjälp! Ont i armen efter blodprov?

Fy i helvete vad ont jag har i armen.

Igår var jag och tog blodprov på sjukhuset och det gjorde inte alls ont förutom det lilla sticket. Det var mycket blod hon tog såg jag.

Efteråt så började smärtan och den håller sig ännu idag även fast jag trodde den skulle gå över efter lite sömn, men inte.

Det gör så in i helvete ont i hela armen.

Området där hon tog blodprov på är inte svullet eller nåt och sticket ser ganska fint ut , men hon kanske träffade någon nerv.

Jag tycker det låter jätte konstigt. Det gör ju inte ont precis i området som hon tog blodprov på utan det gör ont i hela armen och det gör fruktansvärt ont !!

Är detta normalt?

• Svar på tråden Hjälp! Ont i armen efter blodprov?
  • Bella 89

Hej, det är helt normalt, kanske träffade en nerv som du säger, eller kanske sena. Haft problemet flera gånger själv och jag är blodgivare sen många år tillbaka.

• Anonym (Ont)
    Bella 89 skrev 2017-02-15 11:26:32 följande:

Hej, det är helt normalt, kanske träffade en nerv som du säger, eller kanske sena. Haft problemet flera gånger själv och jag är blodgivare sen många år tillbaka.

Då till frågan. När går smärtan över? Jätte ont HAR JAG !!
  • Bella 89

Upp till en vecka kan det hålla i sig (vanligen). Förstår det är väldigt jobbigt, du kan ju dämpa smärtan med typ alvedon om du känner behovet.

• Anonym (Ont)
    Bella 89 skrev 2017-02-15 11:35:55 följande:

Upp till en vecka kan det hålla i sig (vanligen). Förstår det är väldigt jobbigt, du kan ju dämpa smärtan med typ alvedon om du känner behovet.

Så jag ska gå med denna fruktansvärda smärta i en vecka...Jag kan inte beskriva hur ont jag har ...!! Jag tar en alvedon nu.
  • Anonym (Wildrat)

Det går nerver och en av dem träffades vid blodprovet. Så fick jag en gång och då hade jag en klant som stack mig i båda armarna. Ena armen kunde jag inte använda dagen efter och andra gjorde också ont. Har för mig det gick över snabbt, snabbare än en vecka iaf. Men sen dess får de inte sticka på mitten utan får hålla sig till sidorna.

• Anonym (Skadad)

Jag blev träffad i en nerv och nu tre år senare har jag fortfarande känningar dygnet runt :(

• sseeaa
    Det här är ett gammalt inlägg, men försvann symtomen för personen som startade tråden och hur snabbt? Jag är i samma situation själv.
Svar på tråden Hjälp! Ont i armen efter blodprov?