• LillaLina01

Tips på böcker som berör!

Hej!

Älskar att lyssna till ljudböcker, men då jag har lite stressproblem måste det vara en riktigt bra bok som verkligen fängslar från första sida till sista. Annars tappar jag intresset direkt.

Kan vi inte tipsa om en eller flera böcker som man verkligen vill rekommendera alla att läsa. Det kan vara inom alla kategorier.

Jag vill tipsa om följande som verkligen har fängslat och berört mig.

Munken som sålde sin ferarri - Robin Sharma
    Skynda att älska - Alex Shulman
    Glöm mig - Alex shulman
    För att kunna leva - Yeonmi Park (En nordkoreansk flickas resa till friheten)

Tipsa mig gärna!!

• Svar på tråden Tips på böcker som berör!
  • Griseknoen35

Fyren mellan haven- en riktig snyftare
    Outlanderserien-om man tycker om kärlekshistorier och tidsresor. 1700-talets Skottland skildras bra
    Och nu blev det tomt i huvudet, återkommer.

• Carambolan

Mannen utan öde, en tänkvärd klassiker om hur snabbt normalisering av förtryck kan gå för både utsatta och för samhället runt omkring.

• Griseknoen35

Game of thrones böckerna. Första delen heter kampen om järntronen. Tycker de böckerna har allt och man fastnar fort.

Virginia andrews böcker- bl.a. Vindsträdgården

Harry Potter

Greven av monte cristo

Jane eyre

Svindlande höjder

Don quote- ganska rolig

• Nandez

Sjukhuskatten Oscar - en vanlig katt ned en ovanlig gåva av David Dosa
    Gatukatten Bob - berättelsen om hur en man och en katt tillsammans fann hopp på gatorna av James Bowen
    Mannen som talade med elefanter - ett liv i frihet på den afrikanska savannen av Lawrence Anthony med Graham Spence
    När jag var osynlig - i 12 år var han fånge i sin egen kropp men han förstod allt som hände runtom honom av Martin Pistorius med Megan Lloyd Davies

Alla dessa böcker är sanna berättelser, rekommenderas varmt.

Rekommenderar även
    En man som heter Ove av Fredrik Backman
    Konsten att höra hjärtslag av Jan - Philipp Sendker

Svar på tråden Tips på böcker som berör!