• Äldre 15 Feb 17:32
    3703 visningar
    2 svar
    2
    3703

    Vagn för staden och landet?

    Hej.

    Vi väntar vårt andra barn och behöver nu köpa ny vagn.

    Vi är ute efter en singelvagn som fungerar både på landet och i stan.

    De jag har kikat på är bugaboo Buffalo, joolz geo, britax smile 2 och kronan duo S.

    Vad tror ni passar mig bäst? Är mest på landet under sommartid.

  • Svar på tråden Vagn för staden och landet?
  • Äldre 16 Feb 11:01
    #1

    Tycker inga vagnar jag provat passar både i stad och på landet. Just av den anledningen att vagnar som är smidiga i stan ska vara smala för att ta sig fram lätt i butiker och liknande. Medans en smal vagn på landet med tuffare terräng inte blir stabil nog. Men utav dina alternativ så skulle jag nog säga Buffalon eller duo s. Vi har just nu en Smile 2 och fjädringen och lufthjulen gör ju att den funkar i terrängen helt ok, problemet med den vagnen är att den är väldigt smal och hög, då i t.ex lite sluttande terräng känns det som den ska välta lätt. Sen är inte jag ett fan av ihopfällningen, så ska ni lasta den mycket i och ur bilen så funkar det givetvis, men inte helt smidigt. Annars är det en kanonvagn på många sätt! Annars skulle jag nog rekommendera en Emmaljunga Super viking air. Den vet jag är skön och stabil att köra i terräng och har hört att den funkar bra i stan med. Dock stor ihopfälld. Alltid är det något man stör sig på. Är verkligen en djungel att hitta en barnvagn man blir nöjd med.????

  • Äldre 16 Feb 16:17
    #2

    Tack för ditt svar.

    Är inte mitt i stan särskilt ofta men känns ändå bra att ha en som är hyfsat smidig ändå.

    Till stora sonen hade vi en smile och jag håller med om att ihopfällningen inte är helt 100. Det jag gillade med smilen var just att den var hög. Både jag och min man är långa och dessutom kändes andra vagnar så låga att barnet hamnar mitt i avgaserna när man är ute. Usch verkligen en djungel, tur att det är ett tag kvar så hier jag kanske känna och klämma en hl del innan bebis ankomst :)


    tossiig skrev 2017-02-16 11:01:24 följande:

    Tycker inga vagnar jag provat passar både i stad och på landet. Just av den anledningen att vagnar som är smidiga i stan ska vara smala för att ta sig fram lätt i butiker och liknande. Medans en smal vagn på landet med tuffare terräng inte blir stabil nog. Men utav dina alternativ så skulle jag nog säga Buffalon eller duo s. Vi har just nu en Smile 2 och fjädringen och lufthjulen gör ju att den funkar i terrängen helt ok, problemet med den vagnen är att den är väldigt smal och hög, då i t.ex lite sluttande terräng känns det som den ska välta lätt. Sen är inte jag ett fan av ihopfällningen, så ska ni lasta den mycket i och ur bilen så funkar det givetvis, men inte helt smidigt. Annars är det en kanonvagn på många sätt! Annars skulle jag nog rekommendera en Emmaljunga Super viking air. Den vet jag är skön och stabil att köra i terräng och har hört att den funkar bra i stan med. Dock stor ihopfälld. Alltid är det något man stör sig på. Är verkligen en djungel att hitta en barnvagn man blir nöjd med.????


Svar på tråden Vagn för staden och landet?